מועמד חדש בבחירות לרב העיר בית שמש: הגר"ר מנוחין

אל המירוץ הלוהט לכס רבה של בית שמש, מצטרף הרב ראובן מנוחין, 36, תלמיד כסא רחמים ומחבר ספרי 'מנחת ראובן' • בשיחה עם 'כל הזמן' מציג הרב את סיכוייו בגוף הבוחר, ומצהיר: "נחוש ללכת עד הסוף"

ראובן מנוחין
ראובן מנוחין

הבחירות לכס רבה הראשי של בית שמש נפתחו השבוע עם פרסום רשימת חברי הגוף הבוחר, וגוררים את העיר ואת המפלגות החרדיות לסערה רבתי. אל תוך הקלחת הרותחת, מצטרף הערב הגאון רבי ראובן מנוחין, אברך כולל תושב העיר, שאמנם לא זוכה ואף לא מצפה לתמיכה רשמית, אך נחוש ללכת עד הסוף.

הרב מנוחין, 36, בן לעדה הטוניסאית, עיצב את קומתו הרוחנית בישיבות הספרדיות, מתוכם שנים רבות בכולל של ישיבת 'כסא רחמים' בראשות הגאון רבי מאיר מאזוז. למרות גילו הצעיר, מחזיק הרב מנוחין מזה עשור בתעודות כושר לרב עיר, ואף חיבר סדרה בת ששה ספרים על ה'שולחן ערוך', בשם 'מנחת ראובן'.

בראיון ראשון ל'כל הזמן', שוטח הרב מנוחין את משנתו ההלכתית והציבורית, מסביר את התאמתו לתפקיד, חושף את מהלכיו מאחורי הקלעים, ומשוחח בכנות על סיכויי בחירתו.

• כבוד הרב, האם בית שמש תזכה בקרוב לרב בדמותכם?

"אנחנו עושים את ההשתדלות שלנו, הולכים עם הקב"ה, לא בונים ולא מתאכזבים, ב"ה זכיתי ללמוד ולהפיץ תורה, לחבר ספרים, ועוד כוחי במותניי. אני מקווה שתהיה לי הזכות להתמנות למשרה".

• מהי דרככם התורנית?

"למדתי בישיבות ספרדיות בבני ברק ובירושלים, ואחר כך בכולל של הרב מאזוז. אני לא מחשיב את עצמי לתלמיד מובהק של מישהו, והאמת היא נר לרגליי. בספרים שחיברתי אתה יכול לראות שאני פוסק על פי המקורות, ולא מהסס לחלוק על גדולים ממני. כבר כשהייתי בן 26 הוצאתי כושר לרב עיר, עברתי את כל המבחנים, ואני ב"ה זוכה לסייעתא דשמייא".

• האם יש לכם פעילות כיום בעיר?

"אני מוסר שיעורים בבית מדרש 'זכות אבות', ב'חסד לשאול', בשבתות יש לי שיעורים נוספים. הרבה אנשים באים אליי להתייעצויות, גם בהלכה וגם בעניינים אישיים. בזמנו הייתי אחראי על הנוער הנושר בבית שמש, הייתי אוסף אותם, עושה להם פעילות, בהמשך ובגלל שהייתה לי בעיה של ממון, התחברנו לארגון 'הקשיבה'.

"יש לנו ב"ה בעלי תשובה שעד היום דבוקים אחרינו, והכל דרך הפעילות התורנית. אמנם זו לא פעילות מסועפת ורצינית, אבל בהחלט הפצת תורה".

• קיבלתם גיבוי לקראת ההתמודדות?

"יש לי בינתיים 3 חברי גוף בוחר שאני מכיר באופן אישי, שכבר הודיעו על תמיכתם בי, וזה עוד לפני שהתחלנו לעבוד. אבל אלו דברים שעובדים בעיקר מתחת לרדאר, אני לא באמת יכול לדעת גם אחרי הבחירות מי תמך בי, אבל אני נותן אמון. ראיתי שבגוף הבוחר יש הרבה שלא קשורים למפלגות או מחויבים, ואני ינסה בעיקר לפעול דרכם".

• תלכו עד הסוף גם אם מולכם יעמדו הרבנים פרץ ורביב?

"בוודאי, למה לא? אני ברוך ה' צעיר, כוחותיי במותניי, אני מרגיש שאנשים נוטים להיות בחברתי, אני מרגיש גם מבוזבז בכולל, אם יש לי הזדמנות, למה שלא אנסה? אני בהחלט הולך עד הסוף, מחכה עכשיו רק לטפסים של הגשת המועמדים באינטרנט, וברגע שיהיו אציג באופן רשמי את מועמדותי".

• לדעת הרב, מה הסיכויים שלכם לזכות?

"בכנות, לא יותר מעשרה אחוזים, אבל אי אפשר לדעת כלום היום, אני לוקח דוגמה מנשיא ארה"ב טראמפ, נגד כל הסיכויים הוא עלה לגדולה. אני יעשה את שלי, ומה שהקב"ה יחליט – נקבל בשמחה ובאהבה".

תגובה אחת
  1. אני ממש מתרגשת בשביל הרב וממש מרגש אותי שאתה משתייך לעדה הטוניסאית בשעה שיש לרב שם משפחה רוסי יהודי. לא ידעתי שיש יהודים צפון אפריקאיים עם שם המשפחה "מנוחין" וזה נורא מרגש ומשמח אותי. מאחלת לך שתוליך אחריך תלמידים רבים בדרכי התורה לכבוד לשלום לאהבה לסובלנות ושכל עמנו ילך בדרך טובה מוסרית ישרה מכובדת והגונה . עלה והצלח הרב!

השארת תגובה