אזולאי יזם בית קברות באלעד – ומנכ"ל המשרד שלא עודכן הכחיש

יוזמה להקמת בית קברות ראשון בעיר אלעד, עומדת במרכז סערה פנים אלעדית ופנים משרדית • מסיור משותף עם ראש העיר פרוש יצאה הבשורה על ההקמה, אלא שאז הגיע המנכ"ל והכחיש, ואז הגיע השר והתעקש • כל הפרטים

ביקורו של שר הדתות דוד אזולאי בעיר אלעד בסוף השבוע האחרון, היה כמיטב מסורת המארחים – חגיגי במיוחד. הוא כלל ישיבות עבודה, סיורים בשטח, וגם הצהרה אחת, שחשפה צדדים פחות חגיגיים: מחלוקת על בית קברות וחילוקי דעות בין שר הדתות למנכ"ל משרדו.

במסגרת הסיור, הציג ראש העיר ישראל פרוש שטח בו יועד לקום בית עלמין בגבולות העיר ובסמוך לכפר ויקוטריה. מדור בנושא שנוי במחלוקת, מאחר שבסמוך לאלעד, הולך ומוקם מתחם קבורה ענק שייקרא 'ברקת', מתחם שעשוי לענות על כל צרכי העיר, מבלי לגזול משטחה עשרות דונמים.

לטענת הנוכחים בסיור, הבטיח שר הדתות כי בית עלמין באלעד יאושר בקרוב, דבר שהוצג כבשורה גדולה. אלא שביום ראשון, ימים ספורים לאחר הביקור המתוקשר, שלח מנכ"ל משרד הדתות עו"ד עודד פלוס מכתב לראש העיר, בו הוא מכחיש את הדברים.

"הבנתי שלשכתך הוציאה הודעה לתקשורת, לפיה השר לשירותי דת אישר הקמת בין עלמין באלעד", כתב פלוס. "בכל הכבוד, האמירה הזאת חסרת שחר. השר ואנוכי היינו במקום אותו אתם מבקשים להגדיר כבית עלמין לאלעד וכפי שנאמר על ידך בסיור, ברור לך כי יש צורך כתנאי להקמה לקבל את אישור המשרד".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת מסיים את מכתבו: ככל שתגיע אלינו בקשה מסודרת, נבחן אותה בין השאר בשים לב לתכנית העקרונית להסדיר את סוגיית הקבורה באלעד בבית העלמין האזורי ברקת".

אך בזאת לא תמה הסאגה. במהלך דיון בישיבת וועדת הפנים בכנסת שנערך ביום שני, שאל ח"כ יעקב אשר את שר הדתות אודות תכניותיו להקמת בית עלמין באלעד, וזה השיב מפורשות כי הוא מחויב להליך, ובכוונתו לקדם את היוזמה בכל הכוח, בדיוק כפי שהתחייב בסיור המדובר.

"אנחנו נמצאים בפני סבך אינטרסים בלתי פתור", אומר ל'השבוע באלעד' גורם מעורב בנעשה. "יש את הזירה האלעדית הרוחשת, ואת מה שנראה כמו מוקד מתיחות וחוסר תיאום בין מנכ"ל משרד הדתות לשר הממונה עליו, כשכל אחד מהם מציג גישה שונה בתכלית".

בתגובה לפניית 'קו עיתונות', עומד שר הדתות על דעתו, ומבהיר: "אנו נמצאים בתהליך מתקדם מול הגורמים הרלוונטיים להקמת בית עלמין שישתרע על שטח של כ-150 דונם בסמוך ליישוב אלעד".

בנוגע למכתבו של המנכ״ל שנשלח לר״ע פרוש מבהיר השר: "עדיין לא כולם עודכנו בתהליך. בהמשך ולפי הצורך נערב את הגורמים המקצועיים ע״מ להשלים את המלאכה. בסיור שערכתי בעיר אלעד הבאתי את הדברים לידיעת ראש העיר ישראל פרוש וסגנו צוריאל קריספל".

השארת תגובה