שלושה נערים בני 17 נעצרו בחשד לתמיכה והזדהות עם ארגון דאע"ש

הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, עצרו לאחרונה שני קטינים ישראלים כבני 17 מברטעה, בחשד לתמיכה ולהזדהות עם ארגון דאע"ש. יחד עימם נעצר ישראלי נוסף, שהיה קטין בזמן ביצוע העבירות, תושב ברטעה המזרחית

מעצר עצור אזיקים
מעצר עצור אזיקים

במהלך החקירה בשב"כ התברר כי בחודשים האחרונים השתתפו החשודים בשיעורי דת, במהלכם נחשפו לתכנים קיצוניים הקשורים לארגון דאע"ש.

בנוסף, החשודים צפו בתכנים ברשת האינטרנט העוסקים בדאע"ש, ושוחחו על אורח החיים תחת ריבונות הארגון.

בחקירה התברר כי אחד החשודים בחן מול פעילי דאע"ש, המשתתפים בלחימה בזירות השונות, את האפשרות להצטרף ללחימה בשורות הארגון. כמו כן, החשודים נשבעו שבועת אמונים ל"אבו בכר אלבגדדי", אמיר דאע"ש.

בחקירת החשודים נתפסו ממצאים המצביעים על הקשר מול גורמי דאע"ש בזירות השונות.

עוד עלה בחקירה, כי החשודים ייצרו מטען נפץ מאולתר.

שירות הביטחון הכללי רואה בישראלים תומכי דאע"ש, המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ויוצאים ללחימה בשורותיו, כאיום בטחוני חמור.

לפיכך, שירות הביטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים, וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של דאע"ש בישראל, כמו גם את יציאתם של ישראלים ללחימה בשורות הארגון.

בתקופה זו מצוי דאע"ש בנסיגה ואף במצוקה במרבית זירות הלחימה. המציאות בשטח עומדת בסתירה מוחלטת לתמונה החיובית כביכול שמנסה הארגון לשקף, בעיקר באמצעות הרשת, למועמדים פוטנציאלים להצטרפות לשורותיו. יצוין כי פעילי הארגון השוהים בזירות לחימה, חשופים לסכנת חיים מתמדת, תוך שהם מתמודדים עם תנאי מחייה קשים ביותר.

השארת תגובה