אפקט הקלטות: תוגברה האבטחה סביב ישי

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הורה לקצין הכנסת להגביר את האבטחה סביב חבר הכנסת אלי ישי בעקבות המתיחות הגוברת בש"ס ■ הסיבה: פרסום ההקלטות והתקפת עיתונאי אמש סמוך לאהל המחאה על ידי נערי שוליים

אלי ישי בכנס המפלגה. צילום: יח"צ
אלי ישי בכנס המפלגה. צילום: יח"צ

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין הנחה את קצין הכנסת, תת-ניצב יוסף גריף, לאחר התייעצות עימו, לתגבר את האבטחה סביב ח"כ אלי ישי. בנוסף, ביקש אדלשטיין מגריף להיות בקשר הדוק ורציף עם ישי, זאת לאור רגישות הקיימת בימים האחרונים.

הרקע להגברת האבטחה, הוא מחמת פרסום ההקלטות שהעלו את המתח בש"ס לשיאים חדשים. בנוסף, אמש הותקף עיתונאי בצעקות סמוך לאהל המחאה שהוקם ברחוב הקבלן. סביר להניח כי ההתלהמות שהתרחשה במקום על ידי מספר צעירים, היא זו שהביאה להחלטתו של יו"ר הכנסת.

מפלגת ש"ס גינתה את ההתרחשות אמש ובהודעה שפרסמה נכתב: "תנועת ש"ס נחרדה לשמוע כי קומץ צעירים המשייכים עצמם לתנועתה, נוהגים באלימות מילולית ופיזית, כלפי עיתונאים וכלפי מי שאינו סבור כמותם, אנו מגנים זאת בכל פה וקוראים בפני פעילי ש"ס בכל הארץ, לא לנהוג בשום דרך של אלימות, הן מילולית וכל שכן פיזית".

בהמשך הודגש כי צעד זה הוא נגד מורשתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל: "כבודו של מרן עומד לנגד עינינו ולא שום טובה אישית, ומשכך עלינו לנהוג על פי דרכו של מרן ולא על פי דרכם של עוקרי מורשתו ותורתו. אין לנו שום חלק או שייכות להתנהגות פרועה ושלוחת רסן".

עם זאת גורם בש"ס אמר ל"כל הזמן": אלי ישי פנה ליו"ר הכנסת, ואמר כי הוא חושש לחייו. הוא מנסה לשחק את תפקיד הנרדף. בשעה שהוא הרודף. הוא מיתמם לאורך כל הדרך, תוקע סכינים ביד אחת וביד השניה טוען שאין לו קשר להקלטות ושפניו לשלום".

כזכור, יממה לאחר שהכריז חבר הכנסת אלי ישי כי הוא מתכוון לפתוח מפלגה חדשה, הפגינו עשרות בני אדם מחוץ למלון רמדה, ובסיומה התרחשו תקריות אלימות, בין תומכי ישי לתומכי ש"ס. בבוקר שלאחר הכרזת המפלגה, הוחלט להצמיד לישי אבטחה צמודה, בעקבות החשש כי ייחשף לתקיפות בעקבות המהלך בידי נערי שוליים.

השארת תגובה