מחכים לאסון? • וועדת הכספים דנה בקריסה במירון • תיעוד וידיאו

וועדת הכספים דנה היום בפרויקט הילולת הרשב"י, בדגש על דרכי ההגעה להר מירון. יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני אמר בפתח הדיון: "אי אפשר להכניס פיל בחור של מחט, אין מציאות כזאת. אני מבקש שהממשלה תקום ותגיד אין לי שום עניין לפתור את הבעיה הזאת, אני רק רוצה לזרוק כמה מליונים כל פעם כדי שחברי הכנסת החרדים יריבו ביניהם מי הביא את הכסף זה הכל".

גפני הוסיף "אני לא נוסע לחו"ל, כשיש חופש אני נוסע עם המשפחה לגליל, אני אוהב מאוד את הגליל אני נוסע בכבישים האלה, הנופים שם הם מרהיבים אבל זה מקום שמיועד ל2 מכוניות ביום, לא בשביל לנסוע כמות כזאת, מה מחכים לאסון שחס וחלילה יקרה? הרי הוא יקרה מה שאני ביקשתי".

ח"כ אורי מקלב אמר בדיון "מעבר לאתר התיירות שיש במירון זה גם אתר קדוש, ומקומות קדושים אומה, מדינה שמכבדת את המקומות שלה מבחינה ערכית היא צריכה לשנות, להשקיע לאשר גם הגעה וגם שהיה מכובדת במשך כל השנה".

מקלב בדיון

מקלב סיים "המסקנה זה שצריך להתנתק מהישוב של מושב מירון צריך חשיבה אחרת הגעה חדשה ודרכים חדשות לעלות להר",

חה"כ מנחם אליעזר מוזס ציין במהלך הדיון: "חובה להוציא אל הפועל באופן מיידי את תכנית ועדת ויזניצר לפיתוח כבישי הגישה למירון. על האזור להקצות המשאבים המתאימים. תכנית זו יחד עם פיתוח הרכבת למירון, יתנו את המענה הנדרש"

חה"כ מוזס בדיון היום

בסיום הדיון הצביעו חברי הוועדה פה אחד בעד הצעת יו"ר הוועדה להורות לממשלה להקים וועדה בין משרדית שבראשה יעמוד שר האוצר כחלון ובה יהיו חברים מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל משרד התיירות ואבעה אנשי ציבור.

חה"כ גפני תקף את השרים הרלוונטים בסיום הדיון ואמר "אנחנו רואים את משרד התחבורה משקיע בפיתוח וזה מצוין אבל משום מה נעלמה מהמפה של משרד התחבורה ושל משרד האוצר, נעלמה כל המקום הזה שנקרא מירון, פשוט נעלם אני נוסע מאזור המרכז כל הזמן יש ארבעה נתיבים עד שמגיעים לשם, ושם זה נעצר, יש לי חשד שיש שרים שרוצים שזה יישאר ככה כדי שיוכלו לקנות את חברי הכנסת החרדים. אף שר לא בסדר בנושא של מירון, לא ראש הממשלה לא השרים". תקף גפני והטיח "אם היה מגיע לשם איזה מר מארגנטינה כבר מזמן היה שם אבעה נתיבים".

עוד הציע יו"ר הוועדה כי נושא ההילולה ינותק מהישוב מירון "אני לא נכנס לעניין הפנימי של מירון, אני רוצה להתנתק מוועד מירון זה וועד שאני לא ורצה להגיד שזה מושחת אבל זה וועד שעושה אפליות כל הזמן לפי הנוחיות של היו"ר שם ואפחד מכם לא מעז לדבר".

 

השארת תגובה