לאחר שמשרד הבריאות סגר את המקווה בפתח תקווה, הוא ישופץ בסך 1,700,000 שקל

חתימת הסכם מקווה שעריה
חתימת הסכם מקווה שעריה

 

המקווה בשכונת שעריה שנסגר לפני מספר חודשים בעקבות הוראות משרד הבריאות ישוב לפעול בתוך שלושה חודשים.

השבוע נחתם חוזה בין המועצה הדתית, עיריית פ"ת, חברת חל"ד ועמותת אורם בראשות הנגיד אייל משיח שתרמה מחצית משיפוץ המקווה.

לאחר שחברת חל"ד יצאה במכרז לשיפוץ המקווה, התברר כי עלות השיפוץ הכולל מגיע לסכום של 1,700,000 שקל, כמעט כמו בניית מקווה חדש. במסגרת המכרז, גויסה תרומה של מחצית מהסכום על ידי עמותת אורם בראשות מר אייל משיח העוסקת בבניית מקוואות ברחבי הארץ. במעמד חתימת החוזה הוסכם כי השיפוץ ייצא לדרך מיד והמקווה המשופץ ייפתח לציבור בתוך כשלושה חודשים.

על פי החוזה הקבלן יכנס לעבודה תוך שבוע ימים והעבודה תמשך כשלושה חודשים כאשר בסיומם יועמד מקווה משופץ ומשודרג לרווחת התושבים. המועצה הדתית מלווה את העבודות הן הלכתית ע"י מרא דאתרא הרב בנימין אטיאס והן חזותית. הפרוייקט ינוהל ע"י חל"ד.

הממונה על המועצה הדתית פלטיאל איזנטל הודה לאיציק דיעי מ"מ ראש העיר וראש מינהל ההנדסה, אוריאל בוסו מ"מ ראש העיר והכוחות המניעים להשלמת המהלך אליהו גינת ומנכ"ל המועצה הדתית פ"ת עופר אברהם "אני שמח מאוד שהצלחנו להחיש את השיפוץ מיסודו של המקווה שעריה ולהביא לכך שבקרוב הוא יהיה מחודש ומפואר".

אוריאל בוסו: "אנו שמחים לבשר לתושבי שכונת שעריה כי לאחר ישיבות רבות שקיימנו בנושא לקידום שיפוץ המקווה, כעת ניתן לברך על המוגמר ובעז"ה בחודשים הקרובים המקווה המשופץ כמו חדש ייפתח לציבור. מדובר בפעולה מתבקשת לאחר עשרות שנים שלא בוצע במקום שיפוץ. במסגרת זאת, נמשיך בתקופה הקרובה לטפל בנושא המקוואות, ואנו מתעתדים לשפץ גם את המקווה הישן בשכונת עמישב, בו הוכפלו מספר הטובלות, לבנות מקוואות חדשים בשכונות כפר אברהם וכפר גנים החדשה ופעולות נוספות בתחום המקוואות".

אליהו גינת: "בורא עולם זיכה אותנו להיות שליחים בנושא. ברצוני להודות לראש העיר מר איציק ברוורמן על הבנת חשיבות הנושא, התמיכה והסיוע לקידום שיפוץ ובניית מקוואות לפי הצורך. כמו כן לרב אוריאל בוסו על הירתמותו ועל מעורבותו האישית בנושא ולנציגי הסיעות הדתיות בעירייה מר איציק דעי והרב אליהו ברוכי שנתנו גיבוי למהלך וכשותפים אנו מצליחים לעשות דברים טובים ביחד".

השארת תגובה