אימה בבת ים: עורב תקף את המתפללים

מתפללים שהגיעו למנחה-מעריב בבית הכנסת 'נועם אלימלך', נאלצו להסתגר שעה ארוכה לאחר שעורב פתח נגדם במתקפה. הלוכד המיתולוגי הוזעק, איתר את הגוזל והוביל אותו ברחובות העיר כשהעורבים מלווים את רכבו

עורב
עורב

שעה ארוכה של מתח עברה השבוע על מתפללי בית הכנסת 'נועם אלימלך' בבת ים, לאחר שעורב חג סביבם, ניסה לתוקפם, ולמעשה מנע את הכניסה והיציאה מבית הכנסת. לוכד הנחשים המיתולוגי של העיר שלמה עדני הוזעק למקום, והצליח לעצור את המתקפה, לרווחת המתפללים.

"בסביבות השעה חמש אחר הצהריים, אני מקבל טלפון, בו אומרים לי שבגלל עורבים, אנשים לא יכולים להיכנס ולצאת מבית הכנסת", מספר עדני ל'השבוע בבת ים'. "הגעתי למקום, ראיתי שם גוזל קטן, שבגללו הם חגו מסביב ולא נתנו להתקרב. אני הצלחתי לקחת אותו, כל אחד והמקצוע שלו…"

ובכל זאת, איך העזת?

"אגלה לך, העורב ניסה לתקוף אותי אבל לא הצליח, כי הבטתי עליו כל הזמן. לעורבים יש תכונה, שכל זמן שאתה מסתכל עליהם – הם לא תוקפים, ברגע שאתה מסובב את הראש – הם יתחילו לתקוף אותך. לכן, אגב, קוראים להם עורבים, על שם שהם אורבים מאחור".

מה עשית עם הגוזל?

"לקחתי אותו איתי ברכב, וכל הדרך העורבים רדפו אחריי. הגעתי לאזור של בית הקברות שם שחררתי אותו, והעורבים עזבו אותי לנפשי".

המקצוע הרשמי של עדני הוא לוכד נחשים, אך נדמה כי אין בעל חיים אחד שמצליח לחמוק מידיו המיומנות. במשך שנים רבות עבד בתפקיד 'לוכד הנחשים' של עיריית בת ים – תפקיד שמאז פרישתו טרם אויש – ובמסגרת תפקידו, היה מוזעק לטפל בכמעט כל בעיה שהתעוררה בעיר בת ים ואף בתל אביב.

למרות שהוא כבר לא מתפרנס מהתפקיד, תושבי בת ים עדיין רואים בו כתובת, והוא נענה בשמחה לכל קריאת עזרה, החל מטיפול בחולדות בבניינים, ועד לכידת נחשי צבע בבית ספר (מקרה אחרון שכזה התרחש לפני כשלשה שבועות בבית הספר 'הראשונים' בעיר).

שלמה, זה נכון שאתה מחזיק בבית בעלי חיים?

"קצת, היו לי כאן ארבעה נחשים, לא ארסיים כמובן, חילקתי לפני תקופה ונשארתי רק עם 2, אבל, אל תדאג, עכשיו מתחילה העונה, ויהיו לי הרבה נחשים חדשים…"

2 תגובות
  1. לא מאמין שעורב ינסה לתקוף בחודש הרמדאן…

  2. דרוש לנו לשיעור על ידי רב מומחה עולמי כמה עורבים [שחור אפור ואם שייך עוד מינים] ומייאנה ועורבני מתים או מחושמלים בלי בעייה הכרוכה לצער בעלי חיים וכן מזיקים ולא סתם בגדר חיה מוגנת והכל לפי החוק, בדוקא מתים אך עם בשר טרי, בשביל לקבוע את סימני הטומאה שכתוב בהם בגמרא עם סבר הלכה בלתי פוסק ולעשות סדר בהכל על ידי ניתוח במומחיות על ידי הרב ולצורך פירסום מחקר מוסיף מדע עתיק וחדיש בספר חדש – 0527636202
    מייל GMAIL.COM@0527636202 H

השארת תגובה