הסרטון הוכיח בבית המשפט: המפגין החרדי לא תקף שוטרת, השוטרים תקפוהו לחינם

לפני כחודשיים נעצר מפגין של הפלג הירושלמי באשמת תקיפת שוטרת. במהלך המשפט הציג הנאשם בפני השופט, סרטון המוכיח כי כלל לא תקף את השוטרת, וזוכה

הפגנות בבני ברק, צילום: יהודה פרקוביץ) (15)
הפגנות בבני ברק, צילום: יהודה פרקוביץ) (15)

לפני כחודשיים נעצר אהרון גראומן הלוי, בהפגנה של 'הפלג הירושלמי' שהתקיימה בצומת הרחובות יחזקאל שמואל הנביא בירושלים, באשמת תקיפת שוטרת.

היום, זיכה שופט בית משפט השלום בירושלים ירון מינטקביץ' את הנאשם, בגלל סרטון הוכחה שהראה כי אשמת התקיפה מופרחת.

מכתב האישום עולה כי "גראומן הלוי הכה את השוטרת בגבה מספר פעמים באגרופו, וכי השוטרת לא הצליחה להרחיק אותו מעליה ולכן שוטרים שהיו במקום השתלטו עליו ועצרו אותו".

את טענה זו טענה השוטרת 'המותקפת' לאורה, וארבעה שוטרים נוספים שהיו במקום בשעת מעשה, ושעצרו את גראומן הלוי.

שניים מהשוטרים אף הוסיפו וטענו כי גרואמן הלוי בעט בשוטרת, ואחד מהם אף הוסיף כי גראומן היה "באטרף", ואם לא היו נחלצים לעזרתה, היתה יכולה להיות היום מאושפת.

לבית המשפט הובא סרטון המפריח את האשמות, ולאחר צפייה בו כתב השופט בהכרעת הדין, כך: "המגע היחיד שהיה ביו הנאשם לבין שוטרת התמצה בכך שדחף את ידה – ואינו דומה לנטען על עדי התביעה: לא אגרופים לגב, לא אגרופים לראש, לא בעיטות ולא יריקות. ומיותר לומר כי אף אחד מהשוטרים לא חילץ את השוטרת מידיו של הנאשם, שכן כלל לא היה צורך לחלצה. השוטרת היא שהפילה את הנאשם ארצה ורק אז הגיעו אליו השוטרים, הכו אותו ועצרו אותו".

עוד הוסיף השופט ותקף את התנהלות השוטרים: "לא ראיתי מנוס מהמסקנה הקשה אך המתבקשת, כי עדויותיהם של חמשת השוטרים בפניי, לא היו אמת".

עוד הוסיף כי: "בתיק זה עמד הנאשם בפני סיכון להיות מורשע בעבירה חמורה. למזלו הרב, האירוע תועד במצלמה על ידי אחד הנוכחים במקום. המחשבה כיצד עלול היה המקרה להסתיים אלמלא הוצג הסרטון מדירה שינה מעיני. הכרעת הדין תועבר למחלקה לחקירת שוטרים".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו מכבדים את החלטת בית המשפט, והנושא יועבר לבדיקה וטיפול מח״ש. ככל שיתברר ע״י מח״ש כי השוטרים אכן לא אמרו אמת הרי שהם פעלו בניגוד מוחלט לערכים עליהם אמונה משטרת ישראל."

השארת תגובה