בהוראת השופט: התחדשה ספירת הקולות בבחירות להסתדרות; יחימוביץ' תעתור לפסילה

לאחר שאמש נעצרה ספירת הקולות בבחירות להסתדרות, הבוקר הורה השופט איתן אורנשטיין להמשיך בספירה, בהסכמת הצדדים. יחימוביץ' נערכת לעתירה לפסילת הבחירות

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן

הבחירות להסתדרות: נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, קבע כי תמשך ספירת הקולות בבחירות להסתדרות.

כזכור, אמש הורה אורנשטיין לעצור זמנית את הספירה בעקבות עתירה דחופה שהגישה שלי יחימוביץ' במהלך הדיון היום, הציג עורך דינה שורה של טענות על זיופים ואי סדרים, אך מנגד טענו אנשי ההסתדרות, כי כל טענה נבדקה במקום.

אורנשטיין אף נזף בפרקליטה של יחימוביץ', מדוע הגיש את העתירה רק אתמול בלילה ולא מוקדם יותר, וזה טען בתגובה, כי רק אז נודע לו על חלק מהטענות.

אורנשטיין הציע: "מוצע לצדדים להגיע לידי הסדר שלפיו יסתיים הליך המיון והספירה של כל הקלפיות שהשתתפו בבחירות, הספירה תתבצע בנוכחות נציגי הסיעות ולכל סיעה תהיה הזכות לשלוח נציג גם לקלפיות שנמצאות בבדיקה. ועדת הבחירות תגבש ותבצע את הבדיקות בקלפיות שטעונות בדיקה. לאחר ביצוע הספירה תהיה שמורה לכל צד הזכות לטעון את טענותיו".

יחימוביץ' יצאה להתייעצות עם עורכי דינה, ובסיומה החליטה להסכים לכך. כשבמקביל, אנשיה ממשיכים לאסוף עדויות לאי סדרים לטענתם, במטרה לעתור.

בצאתה מבית המשפט אמרה יחימוביץ': "אנחנו תחת מבול של פניות של אנשים רבים שרוצים להגיש תצהירים שמעידים על זיוף מאסיבי ושיטתי של הבחירות, כרגע נתמקד בעתירה שנגיש לפסילת הבחירות"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר: "אני שמח. מדובר בניצחון לדמוקרטיה, זה ניצחון של העובדים והגימלאים. אלו בחירות עם אחוזי הבחירות הגבוהים ביותר מאז שנת 2005. צריך לתת לבוחרים להראות את רצונם בקלפי. כולנו נראה כבר בלילה את התוצאות".

נכון לשעה 21:45 אתמול,  נבדקו 648 מתוך 792 קלפיות המגורים ו-16 קלפיות ממקומות העבודה, המהווים 24.7% מקולות הבוחרים. מהנתונים על כי ניסנקורן זכה ב59.01% ויחימוביץ' ב40.99%.

השארת תגובה