בדיקת 'כל הזמן': עגלות סופר רבות נגנבות – מנהלי הצרכניות פתחו במבצע

גזל הרבים: עגלות סופר של צרכניות בעיר נגנבות בזו אחר זו לצרכים פרטיים, ומנהלי הצרכניות מנסים להתגבר על התופעה.

עגלות
עגלות

תופעה קשה בעיר: מאות עגלות של סופר או צרכניות בתוככי העיר נעלמות לצורך שימושיים פרטיים, ובעלי הצרכניות שמתקשים להתמודד עם התופעה אומרים בכאב ל'קול העיר' כי "זה גזל גמור".

עלות כל עגלה היא 700 שקלים, ובעקבות העלות הגדולה שנוצרת מהתופעה – הצרכניות נאלצות להעסיק אנשים בשכר שכל תפקידם הוא טיפול בנושא הבעייתי.

הצרכניות שסובלות בעיקר מהתופעה הן אלו שנמצאות בתוככי העיר, ואילו הצרכניות שנמצאות בגבולות העיר כמו 'אושר עד' ו'רמי לוי' פחות סובלות מהתופעה, לדברי מנהל 'יש חסד' סניף רימונים מנחם אינדיג: "יותר קל ללקוחות לקחת את העגלות מהצרכנייה שנמצאת בשכונה מאשר מהצרכנייה שנמצאת בגבול העיר, וגם רוב הלקוחות שלנו הם אנשים שמגיעים רגלית ולא ברכב, לכן אצלנו הנזקים בנושא הם יותר גדולים מצרכניות אחרות".

עם הדברים מסכים גם רפי לוי, מנהל משמרת ב'אושר עד', שאומר בשיחה עם 'קול העיר' כי "אצלנו יש זליגה של קצת מאוד עגלות, הואיל ורוב הלקוחות שלנו מגיעים עם רכב לצרכנייה. התופעה הזאת היא בעיקר בצרכניות שבתוככי העיר שם הלקוחות מגיעים רגלית".

לדברי אינדיג, "בצרכנייה ברימונים ישנם 370 עגלות וכמעט בכל סוף שבוע נוצר מצב שאין כבר ללקוחות עגלות להשתמש, הואיל והלקוחות שהיו בשאר ימות השבוע לקחו את העגלות לביתם וזה גזל גמור. אני מעסיק כמה אנשים בשכר רק בשביל שימנעו גניבות של עגלות ויש לנו גם אנשים שתפקידם לאסוף את עגלות הפזורות ברחובות, לפעמים אנו נפעמים מהמרחקים או מהמקומות שהעגלות מגיעות אליהם, השבוע דיווחו לי על עגלה שנמצאת בתחנת מד"א ברמת גן, אנחנו מנסים לעשות לתופעה הזאת סוף, חושבים על פתרונות, בעבר עשינו פתרון אבל אנשים חיבלו בזה".

מתברר כי ישנם אנשים שחושבים שהעגלה היא שלהם וברוב חוצפתם הם אפילו קושרים את העגלה עם שרשרת באזור ביתם לצרכיהם האישיים, לא אחת המטפלים בתופעה מגיעים עם כלי פריצה על מנת לשחרר את העגלה ולהחזיר אותה אל הצרכנייה – וישנם גנבים חצופים במיוחד שאפילו מתעמתים איתם.

אינדיג מספר כי בתחילה הוא חשב שהואיל והמטבע בעגלה הוא רק 10 שקלים וזה לא מזיז לאנשים, בשביל למנוע את התופעה הוא החל לבקש מלקוחות שרצו לצאת מהמתחם עם העגלה אל ביתם תעודות זהות וכדומה שנשארו כפיקדון בקופה הראשית, אך התברר כי זה לא עוזר כלל, ובקופה הראשית נותרו עשרות תעודות של הרבה מאוד אנשים שפשוט לא אכפת להם והעגלות לא חזרו אל הסניף.

בעקבות התופעה פתח השבוע אינדיג קבוצת ווטסאפ לתושבי העיר לאיתור עגלות, והתוצאה הייתה מהירה, הרבה אנשים שהתחברו דיווחו על מיקומים של עגלות פזורות בעיר כולל תמונות מהשטח. ביום הראשון חזרו 8 עגלות, ביום השני 4 וביום השלישי עוד 8, סה"כ בשלושה ימים אותרו 20 עגלות סופר. אינדיג מציין כי "אני מקבל דיווחים על עגלות של צרכניות אחרות ולא רק של 'יש חסד' ואני אשמח לשיתוף פעולה של מנהלי צרכניות אחרות".

תושבים שרואים עגלה של צרכנייה מוזנחת או קשורה בצד הדרך או במקום פרטי בעיר בני ברק, מוזמנים לדווח על כך בטלפון שמספרו  050-7235712.

השארת תגובה