כינוס חינוך של ארגון 'חנוך לנער' התקיים בבני ברק • צפו בגלריה

במעמד רב רושם למען עתיד הדור הצעיר התכנסו מאות חונכים בעשרות ישיבות ברחבי הארץ המרוכזים תחת מסגרת 'חנוך לנער', בראשות מרנן ורבנן גדולי התורה וראשי הישיבות שליט"א, לכינוס חינוכי רב רושם שהתקיים באולמי ארמונות חן בבני ברק, במהלך הכינוס שמעו החונכים את משאות הקודש וההדרכות החינוכיות, להמשך דרכם בעבודת הקודש.

בשלהי חודש תשרי תשע"ז הוקם פרויקט מיוחד 'חונכות לנערים בישיבות לצעירים' בכל רחבי הארץ, שמטרתו הינה סיוע ותמיכה בפן הלימודי והרגשי בקרב תלמידי הישיבות בתוך מסגרות הישיבה. פרויקט חונכים ייחודי זה אשר קודם ביוזמת סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, בתמיכת תקציב קואליציוני של סיעת יהדות התורה בכנסת, מלווה על ידי אנשי חינוך בדורנו וראשי ישיבות, ואף זוכה לברכתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.

סגן השר הרב פרוש עמד בדבריו על הביאורים החינוכיים הנלמדים ממפרשי הכתוב, "אז נדברו יראי ה' איש אל רעהו וגו'", שמשם למדים כמה יש להכין את הקרקע לצעירי הצאן ולחנכם בצורה הנאותה, כדי שרגליהם יישארו נטועים באהלי התורה.

בהמשך העלה על נס את יקרת מעשיהם של מאות החונכים היקרים המופקדים על אלפי בחורי ישראל שכל עתידם הרוחני, תלוי באותם אברכים המוסרים את נפשם דבר יום ביומו ללמד, להחדיר, להקשיב, לייעץ ולתמוך בנערים העומדים בתחילת חייהם – פעולות המתבררות כהצלת נפשות ממש. את דבריו סיים בהבעת תודה וברכה לכל העוזרים והמסייעים במלאכת הקודש, החל מראשי ומשגיחי הישיבות, וכלה בראשי הערים באלעד, ביתר, בני ברק ובית שמש ובאנשי משרד החינוך שאינם חוסכים כל מאמץ להצלחת הפרויקט.

ביראת כבוד קיבלו קהל ראשי הישיבות והחונכים את חבר מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש בעדני שליט"א שפיאר את הכנס בהופעתו. עם הגעתו פתח מרן הגר"ש שליט"א במשאו הייחודי שבמרכזו דיבר מנהמת לבו על הצורך הגדול כל כך, בעולם הישיבות של דורנו, שכל בחור יהיה צמוד לאברך שאינו נמנה על צוות הישיבה. התועלת של צעד זה, הוא ראשית בכך שהבחור הצעיר מרגיש חופשי יותר בסביבתו של אברך צעיר שאינו מחויב לו כמחויבותו למשגיח הישיבה, מה שגורם לו לפתוח את לבו בפני החונך ולתנות בפניו את מה שלא היה מתנה באוזני איש החינוך. וגם מבחינה לימודית, הנער מרגיש נוח יותר לשאול שוב ושוב ולא לוותר לעצמו עד שיבין היטב את הסוגיה הנלמדת.

ברוב קשב האזין הקהל למשא הקודש מפי מרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א שפתח בכתוב, "חנוך לנער על פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנו". דברות הקודש נסובו על ייעודם של החונכים וחשיבותם פעילותם, כשבין הדברים, אמר מרן האדמו"ר שליט"א: "כמה רבה זכותו של רבי מאיר שהקים את הפרויקט הקדוש הלזה, בו בחורים רבים כל כך זוכים לקבל את אשר הם צריכים. ישנם בחורים צעירים המסתובבים נפולים ומרגישים בקרבם שאינם מסוגלים להצליח להתייצב על אדני התורה ולימודה והחונכים הנכנסים אל שערי הישיבות מקיימים בהם, 'להודיע לבני האדם גבורותיו' – הם מכניסים למודעותם של הבחורים שהנה, הם כן יכולים וכן מסוגלים לפרוץ חומות ולהצליח בלימוד ובעלייה רוחנית". בתום דברות הקודש בירך מרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א את כל העוסקים במלאכת הקודש בטנא מלא ברכות טוב ובתקווה טובה שנזכה לקבל את התורה מחדש ביום חג מתן תורתנו הקרב ובא.

בסיום הערב, עלה הרב הרב פרוש ושיבח את מנהל הפרויקט 'חנוך לנער' הרב יוסף גרליץ, שעומד בקשר עם כל ראשי הישיבות ומנהל ביד רמה את כל מאות החונכים והרכזים המסורים ומוסר את נפשו עבור הצלת דור העתיד.

בהמשך, הזמין הרב מאיר פרוש את ראשי הערים אשר ידיהם רב להם בהצלחת הפרויקט כולו, כל אחד בעירו ומחוזו. הרב חנוך זייברט ראש עיריית בני ברק שאירח את הכינוס בעירו, הרב מאיר רובינשטיין ראש עיריית ביתר, הרב ישראל פרוש ראש עיריית אלעד, הרב משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש.

השארת תגובה