מוסקבה: הגוי של שבת התגלה כפעיל דאע"ש

מהגר בלתי חוקי הועסק בקהילת 'אוהלי יעקב' במוסקבה בתור 'גוי של שבת'. בעקבות תלונה של אחד מחברי הקהילה והוא נעצר. השבוע התברר גודל הנס – מדובר בפעיל דאע"ש

פעילי דאעש. אילוסטרציה
פעילי דאעש. אילוסטרציה

לפני כשנתיים העסיקה קהילת 'אוהלי יעקב' במוסקבה אזרח אסייתי, שהיגר באופן בלתי חוקי לרוסיה, בתור שיפוצניק, מאבטח ו'גוי של שבת'. מחירו הזול הביא את אנשי הקהילה להמשיך להעסיקו, למרות תלונות רבות על אמירות אנטישמיות ועל התנהגות בלתי נאותה מצדו.

אלא שאז נמאס לאחד מחברי הקהילה, וזה פנה למשטרה ודיווח להם על העובד הבלתי חוקי. הגוי נעצר וגורש. בקהילה לא אהבו את "ההלשנה", שכן שכרו של הגוי היה זול, היות ומדובר במהגר בלתי חוקי.

השבוע התברר גודל הנס, כשבתקשורת הרוסית דווח כי נעצר פעיל מוסלמי רדיקלי בעל קשרים עם ארגון המדינה האסלאמית – דאע"ש, כשתמונתו של הגוי המוכר להם מוצגת לצד הדיווח.

מתברר ש'גוי של שבת' חדר שוב לרוסיה, אך הפעם המשטרה הצליחה לשים ידה על ראיות הקושרות אותו לארגון הטרור הרצחני ועצרה אותו. "מדובר בפעיל שיצר קשר עם ארגוני טרור בסוריה והעביר להם מידע", דווח בטלוויזיה הרוסית. בקהילה היהודית במוסקבה נשמו לרווחה, ויש לקוות כי להבא יהיו ערניים יותר.

השארת תגובה