החילונים בחולון ניצחו: גני הילדים החרדים לא יוקמו

ראש העיר חולון, מוטי ששון | צילום: מתוך אתר העירייה
ראש העיר חולון, מוטי ששון | צילום: מתוך אתר העירייה

לאחר שנים של מאבק חילוני, בית המשפט המחוזי בת"א דחה השבוע עתירה שהגישה עיריית חולון נגד החלטת ועדת הערר לבטל היתר בניה ל-6 גני הילדים החרדים שנבנו ברחוב יהושפט בשכונת נווה ארזים.

על פי התכנית שהעירייה אישרה, קריית החינוך החרדית הייתה אמורה לכלול שני בתי ספר ושישה גני ילדים. דיירי השכונה טענו כי הקריה תשמש אוכלוסייה חרדית שכלל איננה מתגוררת בשכונה, תיבנה על שטח שמיועד לצורכי חנייה ותגרום להחמרת עומס התחבורה שכבר קיים ממילא בכבישי השכונה, עד כדי מצב שבו כוחות הביטחון לא יוכלו להיכנס לשכונה בשעת חירום.

במסגרת המאבק שבו פתחו התושבים לפני כשנתיים, הוגשו שני עררים לוועדה המחוזית, אלא שבזמן שהעררים נידונו, המשיכה העירייה לבנות וכבר הוציאה אישורים לשישה גנים שנבנו. אז החליטו התושבים להחריף את מאבקם וארגנו הפגנות.

לפני כארבעה חודשים החליטה ועדת הערר לתכנון ובנייה כי התושבים צודקים וביטלה את התוכנית. העירייה מנגד הגישה עתירה נגד החלטת ועדת הערר לבטל את היתר הבניה ל-6 גני הילדים החרדים שהחלו להיבנות. השבוע, כאמור, הגיעה הפרשה לסיומה בפסיקת בית המשפט נגד עתירת עיריית חולון.

סגן ראש העיר חיים זברלו (ש"ס) אומר בשיחה עם 'כל הזמן' כי הוא עצמו התנגד להקמת המבנים בשכונה. "ישנה צפיפות וחוסר התאמה לבניית המבנים בשכונה". אומר זברלו. לדבריו, לא מדובר במאבק חילונים חרדים אלא בדיון מקצועי נטו.

השארת תגובה