"חובה על כל אחד ואחד" • הרבנים חתמו: מצביעים לשלי יחימוביץ

חבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני חתם לצד רבני בני ברק על "גילוי דעת" לתמוך בחה"כ יחימוביץ לראשות ההסתדרות "מועמדת שהביעה עמדתה לאיסור העסקה בשבת"

שלי יחימוביץ
שלי יחימוביץ

ביום שלישי הבא יתקיימו בחירות לתפקיד כשהקרב הוא בין אבי ניסנקורן היו"ר הנוכחי, לחה"כ שלי יחימוביץ. בימים האחרונים, עם ההיערכות לבחירות, התחוללה סערה במסדרונות עיריית בני ברק כאשר בעוד מרבית העובדים וראשי הועד המקומיים התייצבו לצד חה"כ יחימוביץ', בשל השקפתה הנחרצת הדוגלת בשביתת העובדים בשבתות, יש מי שניסה להציג מצג שווא בתמיכת הרבנים ביריבה ניסנקורן.

רגע לפני הבחירות, חושף 'קו עיתונות' כי גדולי הרבנים בבני ברק חתמו על "גילוי דעת" נחרץ, הקובע כי על כל בעלי זכות ההצבעה להצביע אך ורק ליחימוביץ'. על המכתב חתומים הגאון רבי שמעון בעדני חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי שלמה קורח אב"ד בני ברק, הגאון רבי שלמה מחפוד ראש בד"ץ יורה דעה והגאון רבי פנחס קורח ראש כולל שערי הלכה.

מלבד דעותיה על השבת, חבירת מפלגת ש"ס ליחימוביץ' בקרב על ההסתדרות, בפעילותו של ח"כ יגאל גואטה, הביאה את הרבנים להחלטה כי היא המועמדת הראויה לעמוד בראשות ההסתדרות.

ב'גילוי הדעת' הנחשף כאן לראשונה, כותבים הרבנים: "שמענו כי יש מועמד שתומך בחילולי שבת ובעבודה בשבת קודש ל"ע, ולעומת זאת, מועמדת אחרת, אשר דוגלת והביעה את עמדתה מזה שנים רבות על איסור העסקת עובדים בשבת, ובפרט שתנועה חרדית חברה לתנועת "הבית החברתי".

הרבנים קובעים נחרצות כי יש להצביע עבור יחימוביץ' בקלפי: "הננו לגלות דעתנו, דעת התורה הק', שחובה על כל אחד ואחד לקחת חלק להצביע ולהשפיע אך ורק למפלגת 'הבית החברתי' בהסתדרות ולעומדת בראשה ולהשפיע ככל יכולתו על חבריו לעבודה".

חברת הכנסת יחימוביץ' אמרה בעבר כי שורשיו ההיסטוריים של חוק שעות עבודה ומנוחה בשבת נעוצים במקורות שלנו, בשמור את יום השבת לקדשו'. "זהו צווי סוציאלי בן אלפי שנים, נאור באופן בלתי נתפס נוכח העובדה שנכתב בתקופה שהיו נהוגים בה עבדות ושיעבוד האחר. הציווי היהודי, שהפך נחלת האנושות כולה, קבע כי לאדם, לכל אדם, יש זכות ליום מנוחה אחד בשבוע. ולא רק לגביר אלא גם לעבד, וגם לאמה, וגם לגר, ואפילו, שימו לב, לבהמה", אמרה.

תגובה אחת
  1. ומיסטר פופקורן עדיין לא הכריז על שביתה פראית בכל הגורמים כגון מוע"ד/רבנות ראשית/בתי דין רבניים/חברות קדישא/אגודות וארגוני שוחטים ומשגיחי כשרות ?

השארת תגובה