"ערב חג": התירוצים של תושבי רחובות שנתפסו בהעלמת מס

"אנחנו בפשיטת רגל", "זה בגלל ערב החג", "אני מדווח רק פעם בחודש" – אלו רק חלק מהתירוצים של תושבי רחובות שנתפסו באי דיווח על הכנסותיהם

במסגרת מבצע שערכה רשות המסים לאחרונה ברחובות ובסביבה נמצא כי 14% מתוך 220 העסקים שנבדקו אינם מדווחים על הכנסותיהם כדין. במבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה רחובות, בוקרו עסקים שונים בענפי המסחר, מתן שירותים ובעלי מקצעות חופשים.

בביקורת בסוכנות יבוא ויצוא לכלי בית נמצאו צ'קים בסך 26,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. הפקידה השיבה כי החברה פשטה רגל, "לכן הוצאנו את הצ'קים מהקופה". בביקורת במשפחתון בנס ציונה נמצאו צ'קים דחויים בסך של כ-290,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעלת המשפחתון הסבירה כי בגלל ערב החג לא הספיקה להוציא חשבוניות.
בביקורת אצל גנן באתר בניה בנס ציונה נמצאו צ'קים דחויים וצ'קים פתוחים בסך של כ-8,000 ₪, שלא נרשמו. בתגובה טען הגנן: "אני לא רושם חשבונית לצ'קים אלא רק פעם-פעמים בחודש". "אני רושם את הצ'קים בזמן פירעון", טען בן זוגה של בעלת משפחתון ביבנה, כשבביקורת נמצאו צ'קים דחויים שלא נרשמו בספרי העסק.
המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
השארת תגובה