גפני: "תהיה שבת בת"א בחקיקה או בפסיקת בג"ץ; הצבעתי בשנתיים האחרונות על חוקים משונים והזויים"

יו"ר ועדת הכספים משה גפני פותח את כנס הקיץ כשהוא נערך לקרב על השבת. בראיון וידאו ל'כל הזמן' הוא אומר כי כל חברי הקואליציה מחוייבים לתמוך בחוק כחלק מההסכם הקואליציוני, מותח ביקורת על החוקים שעברו בשנתיים האחרונות, ולא מתרגש מהאיום שהמאבק מחזק את לפיד: "המריבות על התאגיד ועם ההורים השכולים לא מביאים מנדטים ללפיד?"

לרגל פתיחת כנס הקיץ, ועל רקע מאבק השבת והמשברים בקואליציה, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בראיון מיוחד ל'כל הזמן', על כל הנושאים החמים שעל הפרק.

ישראל ביתנו הגישו הצעת חוק שתתיר תחבורה ציבורית בשבת. איך תפעלו שזה לא יקודם?

"יש הסכם קואליציוני אני מצביע בשנתיים האלו על כל מיני חוקים הזויים, משונים, שאני נגדם, שאני בכלל רגיש להם שאני אפילו לא מבין מזה, למה אני מצביע? כמו חברי שאנחנו שותפים בקואליציה לכל אחד יש את הנושאים המרכזיים שזה חשוב לו, לנו חשוב הנושא של שבת כמו גם דברים אחרים אבל שבת בראש ובראשונה".

באותה מידה ליברמן אומר על החוק שלכם?

"אם המצב יהיה שבו הוא יפר את ההסכם הקואליציוני אז הוא הפר את ההסכם על כל ההשלכות הנובעות מכך, אני מעריך שזה לא יקרה בסופו של דבר בגלל שזה אצלינו בהסכם הקואליציוני וזה חלק מהאג'נדה שעליהם אנחנו מדברים שזה דגל של שבת במדינת ישראל אחרת אין לנו פה קיום ואני מעריך שבסוף זה לא יהיה".

אנחנו שומעים שוב ושוב, גם מפוליטיקאים וגם ממשפטנים, שהנושא של השבת תל אביב כבר אבוד, זה אכן אבוד?

"זה לא אבוד, גם תל אביב תהיה בתוך העניין של השבת או שזה יהיה בהחלטת בג"ץ חדשה או שזה יהיה בהצעת חוק שאנחנו הנחנו ואנחנו נעביר אותה, לא יהיה שום דבר אחר. אין מציאות כזו שבה תל אביב פתאום תופקר ושם יהיה חילולי שבת שבת ויהיה מרכולים פשוט לא יהיה. או בהחלטת בג"ץ או בחקיקה".

ראש הממשלה הביע הסכמה לחקיקה כזו?

"זה לא רלוונטי, אני הבעתי הסכמה. מה זה רלונוטי? יש הסכם קואליציוני מה זה משנה. שמירת הסטטוס קוו וזה הפרה בוטה של הסטטוס קוו ואני כבר לא מדבר על הנושא הערכי הנושא הציבורי של השבת במדינת ישראל דמוקרטיה במדינת ישראל שלא לפגוע על כל בעלי המרכולים שרוצים לשמור שבת. אנחנו נפעל שגם בתל אביב תיהיה שמירת שבת כפי שהייתה זה לא שמירת שבת שאנחנו חפצים בה אבל הסטטוס קוו ישאר".

שבוע שעבר פסרמנו על שר מהליכוד שאמר לכם שהמאבק שלכם יגדיל את לפיד ואולי גם יביא לו את כס ראש הממשלה. הוא טועה?

"אני רק רוצה לדעת האם המריבות על התאגיד זה לא מביא מנדטים ללפיד? האם הדיבורים לגבי הנושא הורים שכולים האם זה לא מביא מנדטים לליכוד? האם כל ההתנהגויות האלו והמריבות שאנחנו כל הזמן עדים להם כחברי קואליציה שאנחנו פשוט לא מבנינים את זה. האם זה לא מביא מנדטים ללפיד?

"מעניין שעוד לפני שהיה בכלל הנושא של השבת לפיד קיבל הרבה מאוד מנדטים, שאגב הוא לא יקבל אותם בבחירות כיוון שהמצב יהיה שונה לחלוטין, הגוש גם לא משתנה. אם מישהו מחפש תירוצים לא להעביר את החוקים האלה אולי זה תירוץ טוב. אם מישהו רוצה שותפות ולא להעביר ללפי את השלטון שיעביר את החוקים האלה".

השארת תגובה