[banners_zone id=40]

"משתמשים בשבת" • מה עומד מאחורי הקמפיין לדחיית ההדלקה?

לאחר התחייבות המפכ"ל לאדמו"ר מבאיאן לפיה דחיית ההדלקה תמנע כל חילול שבת – במשטרה חושדים: "הצפת הנושא נעשית על ידי גורמים אינטרסנטיים" • כל הפרטים

לג בעומר במירון, צילום אלישמע סנדמן - אור הרשבי (10)
לג בעומר במירון, צילום אלישמע סנדמן - אור הרשבי (10)

פחות משבוע להילולת הרשב"י במירון וההכנות לקראת האירוע הענק הולכות ונשלמות: ב'מרכז הארצי למקומות הקדושים' נערכים לקליטת כחצי מיליון איש ועושים הכל בכדי להתמודד עם הבעיות התחבורתיות שנוצרו כתוצאה מדחיית החופשה בבתי ספר ליום שני.

לאור הסיכומים בין המשטרה למרכז הארצי והחסידויות שעורכות את ההדלקות המסורתיות, ההילולה תיפתח באופן רשמי מעט אחרי השעה 1 בלילה, זאת לאחר התחייבות המפכ"ל שהדחייה המשמעותית תצמצם כמעט לחלוטין את חילולי השבת הנובעים כתוצאה מהצורך לאבטח את ההילולה בכוחות גדולים.

התחייבות המשטרה אותה העביר מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשייך בפגישה שנערכה עם האדמו"ר מבאיאן בשבוע שעבר, סייעה להרגעת החשש שההילולה תגרום לחילולי שבת.

בעקבות הפגישה והסיכומים אליה הגיעו הוציא בשבוע שעבר הגאון רבי מאיר שטרן, רב היישוב מירון, מכתב תחת הכותרת 'גילוי דעת' בו כתב כי "הנני מבטל בביטול גמור את דעתי לדעת כ"ק האדמו"ר מבאיאן שהדלקה תתקיים כרצונו".

גורמים במשטרה הביעו תמיהה על הצפת הנושא שוב ושוב בידי גורמים אינטרסנטיים: "הצגנו את תמונת המצב, והתקבלה החלטה לדחות את פתיחת האירועים מה שיאפשר את לקיים את ההילולה בלי לחלל שבת, אנחנו מבינים שיש כאן עוד שיקולים זרים שעומדים בבסיס המתקפות החוזרות ונשנות על שעת קיום פתיחת האירועים בציון הרשב"י".

גם במרכז הארצי למקומות הקדושים מדגישים כי השנה יותר משנים אחרות, נעשו כל המאמצים בכדי למנוע את חילולי השבת, הודות להקרבה שגילו בחסידות באיאן לפנים משורת הדין לדחות את ההדלקה לשעה שתרחיק כל חשש לחילול שבת על ידי השוטרים שמאבטחים את המתחם.

תגובה אחת
  1. הודות להקרבה של חסידות בויאן

השארת תגובה