צדיק בא לעיר: נתניה קיבלה את פני שר התורה

תחילה שימש כסנדק בברית לנין כ"ק האדמו"ר מצאנז • ערך ביקורים בישיבות ובתלמודי התורה בקהילות התורניות בנתניה • אלפי תלמידים קיבלו את פניו בבגדי שבת במעמדי כבוד התורה מרגשים שטרם נראו בנתניה זה שנים

הקהילה התורנית בנתניה לבשה הבוקר חג, מזה שנים שהעיר לא ראתה מעמדי כבוד התורה מרגשים כמו אלו שנראו הבוקר בביקורו ההיסטורי רווי ההוד של מרן שר התרה הגאון רבי חיים קניבסקי בעיר שהגיע באורח נדיר לעיר היהלומים שבשרון.

הביקור ההיסטורי נולד לאחר שמרן שר התורה נעתר לבקשתו האישית של האדמו"ר מצאנז לבוא לשמש כסנדק בברית לנינו בכורו. השמועה על דבר הביקור ההיסטורי פשטה עד מהרה בכל רחבי העיר ובכל קהילות הקודש ומוסדות התורה והחינוך בנתניה החלו בהכנות קדחתניות לקבל את זיו פניו של  מרן שר התורה, זאת למרות ההתראה הקצרה של פחות מיממה.

שמחת הברית התקיימה בקרית צאנז בעיר, בהשתתפות אלפי חסידי צאנז נפעמים בראשות האדמו"ר מצאנז, שקיבלו את פניו בהתרגשות ובשירה אדירה. לאחר שתיית לחיים בירך מרן את הסבים ואת קהל האלפים ויצא לביקורים במוסדות התורה והחינוך בעיר.

תחילה הגיע מרן לישיבת ראדין קרית ראדין בעיר, העומדת בנשיאות הרב מיכאל גוגיג ובראשות רבי עובדיה ברוידא שקיבלו את פניו יחד עם כל בני הישיבה. לאחמ"כ המשיך אל הכולל הוותיק בעיר "תפארת נתניה – יד משה" בראשות רב הקהילה הגאון רבי עמיהוד לוין, שם קיבלו את פניו ראשי הכולל רבי הלל קוסמן ורבי משה ברוידא  יחד עם כל רבני הכולל ובני הקהילה שזכו להתברך מפי מרן.

משם המשיך מרן אל בית ספר חורב של החינוך העצמאי ותלמוד תורה עוללים, שם נערכה קבלת פנים רב רושם כאשר יצאו לקבל את פניו בשירה אדירה מאות תינוקות של בית רבן הלבושים בבגדי חג כשהם מניפים דגלים לכבודה של תורה עם הפסוק "ימים על ימי מלך תוסיף".

לאחמ"כ הגיע מרן אל מוסדות אור לציון שבראשות הגאון רבי יוסף חיים גבאי, כשגם שם קיבלו את פניו בהתרגשות אדירה מאות התלמידים שזכו לחזות בזיו פניו ולהתברך מפי קדשו.

הביקור ההיסטורי והמרגש בעיר הסתיים בכולל מאור ישראל שבראשות הגאון רבי יהושע רוזנברג שליט"א ובישיבת עטרת מתתיהו שבראשות הגאון רבי פנחס שקד.

השארת תגובה