ירושלים: נתפסו 400 ק"ג בשר ואמל"ח

בשעות הבוקר סיכלו לוחמי משמר הגבול הברחת מאות קילוגרמים של בשר משטחי יו"ש לישראל. ■ מוקדם יותר היום, בפעילות בלשי הימ"ר עם יחידת הכלבנים של מג"ב ירושלים בעיסוויה נעצר חשוד באחזקת אקדח בביתו.

 לוחמי יחידת הכלבנים בפעולה בירושלים. צילום: חטיבת דובר המשטרה
לוחמי יחידת הכלבנים בפעולה בירושלים. צילום: חטיבת דובר המשטרה

הבוקר, בלשי ימ"ר ירושלים ולוחמי מג"ב ערכו חיפוש אמל"ח בבית בכפר עיסאוייה. אל הכוחות התלוו 2 כלבנים של מג"ב י-ם. "הגענו למבנה בן 2 קומת עם חצר גדולה. במהלך הסריקה", סיפר הכלבן רס"ל אופק בוזנה. "הכלבים סימנו לבלשים כי קיים אמל"ח בתוך אחד החדרים בקומה העליונה. בלשי הימ"ר ערכו חיפוש בחדר ומצאו שם אקדח בתוך ארון בגדים. בעל הבית נעצר במקום, ונלקח לחקירות במשרדי הימ"ר".

"יחידת הכלבנים של מג"ב ירושלים משולבת בפעילויות רבות של שוטרי המחוז ולוחמי משמר הגבול", מציין מפקד יחידת הכלבנים של מג"ב ירושלים. "לעיתים קרובות הכלבנים של היחידה מסייעים לשוטרים בתפיסת סמים או אמצעי לחימה, כפי שהיה הבוקר בעיסוויה".

באותה שעה במחסום חיזמא,  לוחמי משמר הגבול מעוטף י-ם סיכלו הברחת 400 ק"ג של בשר משטחי איו"ש לאזור ירושלים. הלוחמים עיכבו רכב מסחרי שהגיע למחסום, מכיוון שהיה שקוע מעט ועורר את חשדם. במהלך החיפוש, הלוחמים הבחינו כי נהג הרכב, צעיר בשנות העשרים לחייו תושב מזרח ירושלים, נראה לחוץ במיוחד. לאחר חיפוש יסודי בתוך הרכב הבחינו הלוחמים ברצפת הרכב שנראתה מנוסרת. לאחר שהזיזו את מושבי הרכב, הם גילו כמעט חצי טון של בשר מוברח, המוסלק בתחתית הרכב בתנאים מחפירים.

בתחקורו הראשוני, הודה הצעיר כי הוא נוהג להבריח בשר מהשטחים לתוך הארץ ולאחר מכן הוא מוכר את הבשר לבתי עסק ברחבי ירושלים.  לוחמי מג"ב זימנו למקום חבלן משטרתי וצוות של יחידת פיצו"ח, להמשך טיפול ברכב וחקירת הנהג. כל הבשר נשלח באופן מיידי להשמדה.

צילום: חטיבת דובר המשטרה

השארת תגובה