הנקמה האמריקאית: צפון קוריאה נותקה מהאינטרנט

במשך שעות ארוכות הייתה הרשת המקוונת של צפון קוריאה מושבתת לחלוטין עד שהבוקר תוקנה התקלה ברובה ■ הרקע: נקמה אמריקאית בהאקרים תושבי המדינה שפתחו במתקפת סייבר על חברת 'סוני' בעקבות סרט שהנפיקה החברה ■ אובמה: "מתייחסים לכך ברצינות ונגיב בהתאם"

מנהיג צפון קוריאה קים גונג און
מנהיג צפון קוריאה קים גונג און

רק לפנות בוקר תוקנה התקלה ששיתקה לחלוטין, את כל תשתיות המחשוב החשובות במדינה הדיקטטורית צפון קוריאה, בהן אתר סוכנות הידיעות והעיתון הממשלתי, שהיה מושבת במשך שעות ארוכות. עם זאת, אתרים רבים אחרים עדיין חווים תקלות וניתוקים רבים. ארה"ב עדיין מסרבת להתייחס להאשמות לפיהן מדובר במתקפת סייבר.

לפני מספר ימים, תקפו האקרים צפון קוריאנים את החברה האמריקאית 'סוני' וחשפו תכתובות של דואר אלקטרוני ומידע סודי, בעקבות סרט שהוציאה החברה, שלועג למנהיג הצפון קוראני קים ג'ונג און. ההאקרים דרשו מהחברה שלא לשדר את הסרט ואיימו, כי במידה והסרט יופץ, יתרחשו מתקפות טרור כנגד כל אולמות בהם יוקרן הסרט. 'סוני' נכנעה בפועל לאיומים והודיעה כי לעת עתה היא לא תוציא את הסרט, אולם נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר, כי לדעתו החברה טעתה בכך שנענתה לדרישות ההאקרים.

הנקמה האמריקאית לא איחרה לבא. לפי דיווחים בכלי תקשורת רבים בעולם, צפון קוריאה הייתה נתונה ביממה האחרונה תחת מתקפת סיייבר ענקית ובמהלכה אף נותק כליל רשת האינטרנט במדינה.

בארה"ב מסרבים לעת עתה להתייחס לדיווחים באופן רשמי. בסוכנות הידיעות AP דווח, כי גורם אמריקני רשמי סירב לומר לפי שעה, אם וושינגטון היא האחראית למתקפה. מנגד נשמעות גרסאות, כי ניתוק רשת האינטרנט במדינה כלל לא קשור למלחמת ההאקרים וכי מדובר בבעיות טכניות בתשתית האינטרנט, כך על פי ה"ניו יורק טיימס".

הנשיא אובמה התראיין אמש לרשת CNN האמריקאית אודות המתקפה הקוריאנית והזהיר כי "זו הייתה מתקפה יקרה מאוד, אנו מתייחסים לנושא ברצינות רבה ונגיב בהתאם".

השארת תגובה