ליברמן, לגל"צ אין תקנה, צריך לסגור את התחנה / עו"ד יצחק שיינפלד

מתחת לראדאר חלפה התבטאות מבישה של כתבת גל"צ, שהשוותה את לוחמי המחתרות האמיצים לרוצח השפל מרוואן ברגותי # יצחק שיינפלד מתקומם וקורא לשר הביטחון – סגור את התחנה

גלי צהל
גלי צהל

שבוע עמוס עבר על העם אשר בציון. אריזת כלי הפסח והחלפתם בכלי החמץ. עמידה בפקקי תנועה ארוכים ולאו דווקא בגלל הפגנות הפלג הירושלמי והפתעה רבתית לא שכיחה בארצנו – גשם של מתנות משר האוצר, מחזה לא שכיח במחוזותינו.

התוצאה, מתח פוליטי וכמעט פיצוץ הקואליציה השברירית. רק התעשתות ברגע האחרון של רוה״מ שהודיע ש״יבדוק באופן חיובי״ את המלצות שר האוצר, שמצדו לא המתין לרוה״מ… חיסלה את המשבר בעודו באיבו.

כחלון לא ספר את תגובות מקורבי רוה״מ, הזדרז וחתם על הצווים שיחולו רטרואקטיבית מינואר. לפחות חלקם החשוב, תוספת נקודות זיכוי לשני הורים עובדים, בעלי ילדים פחות מגיל 6. קורץ ואקטואלי מאד למעמד הביניים. מאגר הקולות הפוטנציאלי, אליו השר כחלון מכוון את מאמציו במלחמה על קולו של הבוחר, בבחירות שכנראה מתממשות ובאות עלינו לטובה, מוקדם ממה שקיווינו.

כך שהתבטאותה המקוממת של שדרנית גל״צ רווית הכט, זכתה לכותרות זוטרות בלבד, לא כאלו הראויות להתבטאות אומללה של שדרנית ״בורה ועם ארצית״, כמו הגברת העיתונאית הלא חכמה-בורה, בלשון המעטה.

בראיון בגל״צ עם השר יריב לוין, השוותה ״הסמי-עיתונאית״ רווית הכט את הרוצח צמא הדם, שהורשע ונידון ל5 מאסרי עולם ועוד ארבעים שנה, מחבל עם דם על הידיים, הטרוריסט מראוון ברגותי שר״י,  ללוחמי מחתרות האצ״ל והלח״י. לוחמי חירות ישראל. הקדושים שבמותם ציוו לנו את החיים. כל זאת בתחנה הצבאית, הממומנת מכספי המיסים של כולנו.

השוואה מרתיחה, מקוממת, ״עם ארצית״, שלא נובעת מתפיסת עולם, או שיוך פוליטי. לא קשורה לחופש הביטוי כפי שה״כתבלבית״ הזדרזה לטעון כלפי השר ההמום. כל כולה בורות, אי הבנת הנקרא, ידע אפסי בתולדות העם והמדינה, אי הבנה בסיסית בהיסטוריה ישראלית. שנאה אובססיבית לא רק לציונות ומדינת ישראל, גם ובפרט ליהדות, ליהודים ולמסורת ישראל.

הגיבורים, לוחמי חירות ישראל, שחרפו ומסרו נפשם נגד מנדט זר, פעלו לסילוק שלטון כובש, שאפילו לא התיימר לטעון לזכויות היסטוריות על הארץ. לא זכות אבות ולא ירושת הבנים. חמסנים בכוח הזרוע.

הגיון מדיני מסולף של המאות ה17, 18 וה19 שקבע. אני חזק! אני שולט!  אני בוזז! תורה-מדינית שקבעה מעמדות לא שווים. לא שווים, שווים, ושווים יותר בעלי דם כחול. מעמד שליט, וילידים ״נייטיבס״ בלשונם, שראוי וצריך לשלוט עליהם ולבזוז את ארצם. במקרה שלנו למען 'הכתר הבריטי'. שהתבוסס בתענוגותיו ואורחות חייו הפזרניים, על חשבון המון העם וה״נייטיבס״, בארצות המנדט. רק במאה ה20 ״הוחל״ שוויון הזכויות וזכות הצבעה שווה, גם באנגליה התרבותית.

כל קשר בין לוחמי החופש, לוחמי המחתרות היהודיות למען מולדתם ההיסטורית, ערש אבותיהם, מושא חלומותיהם, עליה אנו מתפללים 3 פעמים ביום ״ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים״, טריטוריה ממנה הוגלינו בכוח הזרוע על ידי צבא מרחוק בא, נגד שלטון בריטי שנשען על כידוני צבאות שכירים מארצות נשלטות. ממשל זר, מנוכר, עוין, מאירופה הרחוקה. כל קשר, דמיון והשוואה, הינם רוע, בורות היסטורית ושנאה צרופה.

עוד לא נגענו והזכרנו את ה״רצחנות הפלשתינאית-איסלאמית״, בשירות המחבלים צמאי הדם. את דת המוות המסולפת, שמקדשת מוות! וחורבן. מזלזלת במאמיניה ומבטיחה להם גן-עדן גופני והנאות בשר ודם. לצורך כך, היא מצווה על ג׳יאהד ורצח, כחובה פולחנית דתית. ללא אח ורע. אלו לוחמי חופש, חירות? מרצחים לתאוות גופם ונשמתם העלובה. גם ברציחותיהם בצרפת, גרמניה, אנגליה, שבדיה, בלגיה ועוד, הינם לוחמי חופש וחירות בעלי טענה וחזקה טריטוריאלית?

לוחמי מערכות ישראל מאז ומעולם, לא טבחו כשיטה ולכתחילה בזקן וטף, נוער ותינוקות וכל מי שנקלע לעין הסערה והישג ידם הרצחנית. בפיצוץ מלון המלך דויד בירושלים בו נהרגו עשרות בריטים, ניתנה התרעה מראש. רק הזלזול ב״נייטיבס״ וביכולותיהם, גרם להרג המיותר. המטרה הייתה פגיעה במרכז וסממן שלטון זר בירושלים הבירה המיועדת.

רוב רובם של ההרוגים הבריטים היו בקרבות והיתקלויות של לוחמים בחיילים ושוטרים. הפריצה לכלא עכו ושחרור האסירים, הפריצה למשטרת רמת-גן. פריצות ושדידת כלי נשק ממחסני הצבא הבריטי. לא הרג שיטתי ע״מ לרצוח. חיילים וקצינים בריטים בילו במרכז ת״א, חיפה וירושלים, ללא חשש. הפגיעות היו בסמלי שלטון, תחנות משטרה ומחנות צבא של כוחות הביטחון הבריטים. אפילו לא פגיעה באזרחים בריטים שמילאו תפקידים אזרחיים במוסדות המנדט הבריטי הזר.

חטיפת ותליית קצינים בריטים באו על מנת למנוע תליית אסירי חופש יהודים ובדיעבד כתגובה והרתעה לעתיד. פעולה שהצדיקה עצמה בגדול, למי שמכיר את ההיסטוריה. התנקשויות היו רק בסמלי שלטון ובבודדים שהתפארו "באכזריותם היתרה", גם בקרב הקצינים הבריטים שלא הצטיינו באהבת ישראל ויהודים.

כל דמיון והשוואה של מחבלי הפת״ח והחמאס, ללוחמי חופש וחירות מכל סוג שהוא, בכל מקום שהוא, כלפי שלטון זר הנשען על כידוניו, ללא אסמכתה וטענה היסטורית, הינה עיוות היסטורי. עוול הפוגע בלוחמי החופש והחירות בעולם הגלובלי ולא רק בישראל שלנו.

איני כועס על רוית הכט. קשה לכעוס על בור שאינו יודע. למדרגת ״שאינו יודע לשאול״ הוא אינו מגיע. כי הוא שאל התעניין ונענה, רק שמוריו ומחנכיו, שונאי עמם, תרבותם, ארצם ולאומיותם.  זהו תוצר קלאסי של מערכת חינוך שאיבדה את זהותה היהודית והישראלית בידיה שלה מתוך עקרונות מסולפים ונלוזים. ״גלותיות יהודית״ של להיות ״עם-חופש״ ולא בארצנו שלנו. חידלון ורגש אשמה הנובע מרגשי נחיתות עמוקים ושורשיים, של מי שאינו מכיר ולא רוצה להכיר את מוצאו, שורשיו, בז לכור מחצבתו וזיכרון משפחתו.

רחמי על הכתבלבית שמתביישת בשורשיה, סביה ומשפחתה, שחלקה כנראה נעקדה ועלתה בעשן המשרפות השמימה, רק בגלל מוצאם היהודי, מארץ אבות.

הנכדה/נינה לא מכירה ובוודאי לא מוקירה את העשן שעלה מאבות אבותיה. היא בושה במוצאה ובזה לאבותיה האדוקים, שטובחיהם לא שאלו אותם לדעתם כשהמיתו אותם בגזים ובמיתות משונות. בגלל היותם צאצאים לעברים מהמזרח התיכון דהיום.

השאלה שהייתי מעוניין לשאול את מפקד גל״צ העכשווי ירון דקל, קודמיו בתפקיד ומחליפיו בעתיד. כיצד זרע באושים שכזה מוצא את דרכו וחבריו אצלכם ואליכם, תחת פיקודכם.

מבחני הסינון והידע ההיסטורי, רק לפן אחד של ידע ושיוך פוליטי? אתמהה.

ואולי בכדי להגיע למבחנים ולסינונים הנך חייב ״להשתייך״ לתת/תרבות צפונית, שמנהליה, מוריה ומחנכיה הינם משכבה ובעלי דעה מאד מסוימת, שלא במרכז המפה הפוליטית, וודאי לא בצד הימני שלה?

תחנת גל״צ הינה מקרה אבוד. אין לה תקנה, רק ביעור וסילוק מהעולם וממפת השידור הציבורי בישראל. מוקדם ככל האפשר עדיף. כבוד שר הביטחון איווט ליברמן, זה יותר קל מלחסל את מוחמד הנייה בעזה. גם את זה אינך עושה. חבל, כי לכך נבחרת.

השארת תגובה