מזכ"ל האו"ם בקריאה מפתיעה: "על העולם להתייחס לישראל כמו אל כל מדינה אחרת"

הרוח החדשה שהביאה עמה בכנפיה שגרירת ארה"ב החדשה לאו"ם הגב' ניקי היילי, מקרינה גם על המזכ"ל הטרי • בדברים שנשא גוטרש בועידה השנתית של הקונגרס היהודי העולמי הזהיר מפני האנטישמיות המודרנית השוללת את קיומה של מדינת ישראל

האו"ם
האו"ם

נראה כי הרוח החדשה שהביאה עמה בכנפיה שגרירת ארצות הברית החדשה באו"ם הגברת ניקי היילי, מצליחה בהדרגה להבליח ולהעצים את אלומת האור על פניה היפים של מדינת ישראל כאשר עוד ועוד מדינות מבינות כי כללי המשחק בכל הקשור ליחס העוין כלפי ישראל, עומד להשתנות.

מזכ"ל האו"ם הטרי אנטוניו גוטרש, שמאז כניסתו לתפקיד מבהיר כי בכוונתו לפעול אל מול היחס השלילי והמוטה הנהוג כלפי מדינת ישראל במסדרונות האו"ם ובייחוד במועצת הביטחון, הפתיע רבים כשהואיל להיענות בחיוב להזמנת "הקונגרס היהודי העולמי", לשאת את המשא המרכזי בוועידה השנתית המצוינת באופן מסורתי ביום השואה.

בדברים שנשא גוטרש הבהיר, כי אף שאין לאל ידו לשנות את השיח העוין כלפי ישראל ולמגר אותה מהלקסיקון המורגל בפיהם של נציגי מדינות רבות, מכל מקום הבהיר, "קראתי לא אחת ואני קורא שוב לכל המדינות החברות באו"ם, לנהוג כלפי ישראל, כפי שנהוג להתייחס לכל מדינה אחרת".

הוא האשים את האנטישמיות המודרנית השוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי.

מזכ"ל האו"ם אמר עוד, כי משמעותו של יחס ניטראלי והוגן כלפי ישראל באו"ם אינו מחייב כי מעתה יתמיד האו"ם בהצבעותיו השונות שתהיינה לצדה של ישראל, אך לאופי הצבעות אלו אין כל קשר למאבק באנטישמיות.

הוא הבטיח לעמוד בחזית המאבק למיגור תופעות האפליה הפסולות נגד גורמים יהודים בעולם כארגון ה-BDS ועוד השוללים את קיומה של המדינה היהודית.

השארת תגובה