מוזס: גם אם ההדלקה תידחה – המשטרה תיערך בשבת

יו"ר סיעת יהדות התורה חה"כ מנחם אליעזר מוזס בראיון: גם אם ההילולה תתקיים ביום שני, היערכות המשטרתית תהיה שבוע לפני. חופשת התלמידים תפגע פגיעה אנושה בתחבורה למירון • ולמרכולים: אין שום פתרון מלבד פיסקת ההתגברות בחוק

בעקות החלטת יו"ר הישוב מירון הרב מרדכי הלפרין שאמר כי יסגור את הר מירן בפני אלפי השוטרים עד לאחר צאת השבת ומכתבה הרב הראשי לשר החינוך בפניה לדחות את חופשת הבתי ספר משום חילול שבת.

חה"כ מנחם אליזער מוזס שמתעסק כבר שנים בנשוא מירון אומר בראיון מיוחד ל'כל הזמן' כי "מבחינה עובדתית ומעשית אנחנו סתם מתעלמים ממצב נתון, שאפילו עם ההילולה של הרשב"י לא תהייה במוצ"ש אלא יהיה ביום שני בלילה אז כבר גם כל הערכות המשטרתית סביב למירון כבר מתחילות שבוע קודם, ולא במוצאי שבת כפי שאנשים חושבים".

חה"כ מוזס שמתקשה להבין על מה המהומה השנה למרות שהדבר היה בעבר לפני ארבעה שנים  וכן לפני שש שנים אומר "אלפי אנשים כבר פרוסים בשטח עם כוחות הביטחון עוד לפני בכדי לשמור על מירון, לא רק על מירון אלא על 30.000 אורחים שמגיעים כבר לפני שבת למירון וכל סביבותיה. כל הכבישים נחסמים כבר ביום חמישי".

בדרישה שהגיע מצד גורמים התעזקים בהילולה בו דרשו לדחות את ההדלקה המרכזית של חסידות ביאן ליום ראשון לפני השקיעה

"שנים אני עוסק בזה. ואני רוצה לומר שהרבה מביאן מדליק ההדלקה שליט"א חרד לשבת לא פחות מכל המיימרים פתאום לדאוג לנושא השבת, לפני ארבעה שנים גם היה אותו הסיפור במוצאי השבת לפני שש שנים גם כן מה קרה עכשיו?"

באיזה שעה לדעתך צריך להדליק את ההדלקה כדי שלא יהיה חילול שבת של כוחות הביטחון?

"כמו שהרבה מביאן נוהג. בחצות הלילה במוצאי שבת חמש שעות אחרי יציאת השבת.  שוטרים יכנסו למושב רק עם צאת השבת. ואני לא רואה כאן שום בעיה". אומר מוזס.

חה"כ מוזס תוקף את המשטרה ואת העומדים מאחורי המהלך: "יש לי שאלה הרבה יותר קולעת לעניין הזה". שואל מוזס "אולי בחג  השבועות שעולים רבבות לתפילת שחרית בכותל המערבי ואזגם אלפי שוטרים עומדים בשמירה על בטחון האזרחים אולי נדחה את העלייה לרגל ואת תפילת שחרית לאיסרו חג?"

דחית החופשה:

חה"כ מוזס ששימש גם כסגן שר החינוך יוצא במתקפה נגד השר בנט על דחית חופשת בתי הספר ליום שני בעקות פניה שהגיע מהרבנות הראשית.   

"נושא החופש שאומר להצמיד 30 אחוז של התחבורה הציבורית לימי ראשון להסעת תלמידים לבתי ספר הלוך וחזור היא זאת שתפגע פגיעה אנושה בתחבורה הציבורית למירון דבר שאסור לתת בשום אופן". מזהיר מוזס ואומר כי "אני מתנגד מאוד למהלך.

גם פירון כבר עשה את המהלך הזה לפני ארבע שנים התוצאה הייתה שלא היה אוטובוסים לפני הצהרים והערב כל ההסעות הכבדות היה לקראת הערב. מה שגרם לכ- 70.000 איש להגיע באותו הזמן בשעת שקיעת החמה כדי לחזור לביתם ולא היה מקום לאכלוס כל הנוסעים וכולנו זוכרים את התמונות הקשות עם פרשי המשטרה והמכות ואת הילדים הקטנים שנתקעו שעות ללא אוכל. וזה היה כתוצאה מהמעשה השטותי הזה של דחית החופשה ליום השני".

חה"כ מוזס שכאמור שימש כסגן שר במשרד אומר כי מילא בתי הספר ריקים באותו יום כיוון שהנוער חוגג במוצאי השבת במדורות וקומזיצים עד לשעות המאוחרות של הלילה ולא מופעים ביום ראשון בלימודים.

"אתה לא יכול לאסור את התחבורה הפרטית ואז לתקוע את כל הציבור שגם תחבורה ציבורית לא יהיה?". זועם מוזס

בגץ המרכולים:

בעניין סערת המרכולים בתל אביבי אומר יו"ר סיעת יהדות התורה שחושף כי ניסה ליזום פגישה עם כל חברי הכנסת החרדים והדתיים "זה נמצא שם וזה נמצא כאן וזה נמצא שם זה פגרה והדבר לא עולה בידי".

 חה"כ מוזס נשאל מה לדעתו צריך הציבור החרדי לפעול

"אני חושב שלא יהיה שום פתרון אם לא יביאו את חוק ההתגברות שאומר שלבג"ץ אין סמכות לבטל או לשנות חוקים שהכנסת חוקקה או להחליט אחרת ממה שהדת היהודית אומרת, הצביון בתל אביב, כל אחד מבין שהצביון במדינה היהודית זה צריך להיות שמירת שבת זה הצביון גם המנהיגים שלהם גם דוד בן גוריון הבין את זה".

ואיך דבר כזה יעבור בכנסת אם כחלון מתנגד לכל פגיעה בבית המשפט העליון?

"אני חושב שאם בית המשפט העליון יפסוק שהוא מבטל את חוק מיסוי דירה שלישית וזה פגיעה ישירה בכחלון אז הוא כבר יתחיל להבין איזה טעות הוא עשה שהוא עומד ומגן על בית המשפט העליון. הוא ה'פין שמעקר' של בית המשפט העליון".