מסכמים את ההכנות: ״כוחות המשטרה יגיעו למירון רק לאחר צאת השבת"

השר לענייני דת דוד אזולאי בישיבת היערכות במירון: ״כוחות המשטרה יגיעו רק לאחר צאת השבת וההדלקות תידחנה בכדי למנוע חילולי שבת. מערך התח״צ יחל לפעול שעתיים לאחר השבת״

ישיבת היערכות מירון
ישיבת היערכות מירון

בישיבת היערכות מיוחדת שהתקיימה היום במועצה האזורית מרום הגליל בסמוך להר מירון, כינס שר לענייני דת דוד אזולאי את כלל הגורמים הרלוונטיים האחראים על אירועי מירון בל״ג בעומר.

בישיבה השתתפו נציגי המשטרה, כב״א, מד״א, משרד התחבורה, נציגי רט״ג, קק״ל, בכירי משרד הדתות, ראשי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, ועוד.

מדובר בישיבת היערכות סופית לקראת אירועי ל״ג בעומר המציינים את הילולת הרשב״י במירון אשר על פי הערכות המשטרה ומשרד התחבורה צפי המשתתפים השנה עומד על סדר גודל של כחצי מיליון איש עלייה של כ-20 אחוזים ביחס לשנים קודמות, כאשר כמחצית מהם יגיעו באמצעות התחבורה הציבורית ומחציתן באמצעות רכבים פרטיים לחניונים שהוכשרו לשם כך ותוגברו בשנה הנוכחית.

הגורמים נתנו בפני השר אזולאי סקירה מקיפה על פעילותם, כל אחד בתחומו, וציינו את שיתוף הפעולה הפורה עם המרכז הארצי למקומות הקדושים בראשות הרב יוסף שוינגר והרב ישראל דרעי.

שר הדתות ביקש מנציגי המשטרה שלא להגיע להר מירון אלא לאחר צאת השבת, והבהיר כי מערך התחבורה הציבורית מכל רחבי הארץ יפעל רק החל משעתיים לאחר השבת כך שכוחות המשטרה יכולים לזרום בהדרגה להר וזאת ע״מ למנוע חילולי שבת מצד הכוחות. כמו כן הינחה השר את הגורמים לדחות את ההדלקות ככל האפשר לאחר חצות הלילה.

השר אזולאי הודה לגורמים העוסקים במלאכה ושיבח את מנכ״ל משרדו עו״ד עודד פלוס וראשי המקומות הקדושים המנצחים על המלאכה ביד רמה.

השארת תגובה