כבר השנה: 6000 פועלים סינים יגיעו לישראל

אתר בניה, צילום: אילסטורציה
אתר בניה, צילום: אילסטורציה

הממשלה אישרה הבאת עובדי בנייה סינים לישראל. במסגרת ההסכם, יגיעו 6,000 פועלי בנייה סינים לישראל במהלך הקיץ הקרוב. הפועלים שיגיעו צפויים לסייע בזירוז קצב הבניה.

שר האוצר משה כחלון אמר: "אני שמח שהממשלה אישרה היום את הסכם הבאת העובדים הסינים לישראל. מדובר על אלפי עובדים שיסייעו לענף הבניה שזקוק לידיים עובדות. אשרור ההסכם ייתן דחיפה לבניית דירות לטובת משפחות צעירות ויזרז את קצב הבניה בארץ".

בהמשך למאמצי שר האוצר, משה כחלון, לפתור את משבר הדיור, אישרה היום הממשלה את ההסכם הבילטרלי עם ממשלת סין להבאת אלפי פועלי בניין סינים לענף הבניה בישראל במטרה להאיץ את קצב הגדלות הבניה.

מטרת ההסכם היא הסדרת מסגרת בילטראלית להבאת עובדים זרים מסין לעבודה זמנית בישראל. הסדרי הגיוס שנקבעו בו נועדו לאפשר הגעת עובדים סינים לישראל בצורה חוקית. במסגרת ההסכם שתי המדינות מסכימות לנקוט בכל האמצעים הסבירים הנדרשים להגן על זכויות העבודה של עובדים סינים במשך הליך הגיוס ותקופת ההעסקה. העובדים הסינים שיגויסו יעבדו באזורים המוסכמים על ידי שני הצדדים.

ההסכם נחתם לאחר עבודה מאומצת של ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי. הסכם זה צפוי להצטרף למספר הסכמים נוספים שנחתמו בשנים האחרונות עם בולגריה, אוקראינה, רומניה ומולדובה להבאת עובדים לענף הבניין. הסכמים אלו נחתמו בעקבות החלטת ממשלה משנת 2011 שקבעה כי העסקת עובדים תחת בקרה ופיקוח תאפשר שמירה על זכויותיהם."

השארת תגובה