שותים זירו? תתכוננו לשבץ • מחקר חדש בהיקף רחב מאד

במחקר בבוסטון בו השתתפו 4,400 איש, מצאו שהסיכוי ללקות בשבץ מוחי גבוה פי שלוש כשצורכים משקאות ממותקים בתחליפי סוכר מלאכותיים, המדענים ממליצים שלא לצרוך משקאות דיאט או תחליפים ללא סוכר, וממליצים לציבור להעדיף מים או חלב

פרסומת זירו
פרסומת זירו

צוות מדענים מאוניברסיטת בוסטון סבור שהממתיקים המלאכותיים, כולל אספרטיים וסכרין, עשויים להשפיע על כלי הדם – וכתוצאה מכך לגרום לשבץ ולדמנציה.

בממצאים שהעלה מחקר חדש שנערך בבוסטון בהשתתפות 4,400 איש, מצאו "קשר מדאיג" בין שתיית משקאות דיאטטיים לסיכוי לעבור שבץ מוחי, המדענים ממליצים שלא לצרוך משקאות דיאט או תחליפים ללא סוכר, וממליצים לציבור להעדיף מים או חלב.

במחקר, נמצא כי אנשים ששותים פחית אחת של משקה "ממותק באופן מלאכותי", כמו דיאט קולה, קולה זירו ופפסי מקס נמצאים בסיכון גבוהה פי שלושה לחלות בשבץ או לפתח דמנציה בהשוואה לאלו שלא שותים משקאות מוגזים.המחקר בדק 4,300 אנשים שצרכו או לא צרכו משקאות דיאטטיים מוגזים ב-10 השנים האחרונות.

מת'יו פאס, בכיר במחלקה הנוירולוגית באוניברסיטה בבוסטון, אמר: "מחקרנו מראה שצריך לבדוק את התחום לעומק בהתחשב בעובדה שהמון אנשים צורכים משקאות הממותקים באופן מלאכותי".

השארת תגובה