מעמד מרגש: 1000 בחורי ישיבה בהתחזקות במירון יחד עם ר' מיילך בידרמן

מעמד אדיר, מלהיב ומרומם נערך השבוע בציון הרשב"י – כאלף תלמידי ישיבות מביתר עילית, שהתוועדו באש דקדושה בראשות המשפיע הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א, בארגונה של עיריית ביתר עילית.

מדובר בתלמידי הישיבות החסידיות בביתר עילית, שהשתתפו במסגרת מבצע החיזוק 'הושע נא שלוש שעות' בימי השובבי"ם, וכחלק מפרויקט 'חסיד כהלכה' שנערך במהלך החורף, וכן תלמידי ישיבת בין הזמנים, שבהחלטת רה"ע הצטרפו לנסיעה כפרס על התמדתם.

תלמידי הישיבות זכו ליום נסיעה לקברי צדיקים בצפון במימון העירייה, כששיאו של היום היה התוועדות מיוחדת סמוך לציון הרשב"י באתרא קדישא מירון, עם הגה"צ רבי אלימלך בידרמן, וסעודת מצווה, סביב שולחנות ערוכים לתפארה.

כבר בשעות הבוקר נעמדו עשרות אוטובוסים בביתר לקלוט את המוני הבחורים. כל אוטובוס סודר מראש בהתאם לחסידות ולישיבה, עם ראשי חבורה מכל חסידות, שגם נשאו דברי חיזוק במהלך הדרך.

היום המיוחד הוכן ע"י העירייה בדקדקנות מהחל ועד כלה, באמצעות ר' מרדכי רבינוביץ מחברת 'טיפ הפקות' וארגון 'להבות אש', שיחד עם רה"ע וצוותו, ליוו בשטח את היום כולו, כולל אריזה מיוחדת של אוכל ותפילות שהמתינה לכל נוסע על הכיסא באוטובוס – עם לוגו מבצע 'חסיד כהלכה', ועד להכנת השולחנות הערוכים שהמתינו במירון לשיירת האוטובוסים מביתר.

התחנה הראשונה של הרכבת החסידית, הייתה בחצור הגלילית. שם התאספו הבחורים על ציונו של חוני המעגל לתפילת מנחה, כאשר אל העמוד ניגש המשפיע החסידי הנודע הרה"ח ר' משה ויינבך. מחזה מפעים היה לראות איך יושבים במקום קבוצות קבוצות של בחורים, בינות העצים, מול נוף הקסום של הרי הגליל ומדברים דברי תורה וחסידות, כל קבוצה עם ראשי החבורות שלה.

ולפתע הרים קולו מגיד המישרים הרה"ג ישראל מאיר שושן שליט"א שהגיע למקום: "אשרי מי שעמלו בתורה…", ואז ברגע, נהרו מאות בחורים לעבר מתחם התפילה המרכזי, כשהם שומעים ברגש את דברי ההתעוררות על כוחה של תפילה.

לאחמ"כ המשיכה השיירה לציון רבי יהודה בר עילאי סמוךה לצפת, שם נאמרו פרקי תהילים ברוב עם, מילה במילה, ע"י הרה"ח ר' אברהם אהרונוביץ שליט"א, מראשי החבורות בבאיאן, בזעקה לרבש"ע לישועת הפרט והכלל, בפרט באמירת י"ג מדות של רחמים מפי אלף תלמידי הישיבות, שנישאה בזעקה אדירה לבורא עולם על פני מרחבי הגליל.

משם העפילה שיירת האוטובוסים אל ציון הרשב"י באתרא קדישא מירון, שם הביא רה"ע ביתר את ברכת העיר, והחלה ההתוועדות המרכזית בראשות המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א, הרה"ג ר' ישראל מאיר שושן שליט"א וראש העיר. כל זאת סביב שולחנות ערוכים בפאר והדר במתחם בני עקיבא הסמוך, עם למעלה מאלף מקומות ישיבה, וכן מקהלת ויז'ניץ שליוותה את המעמד בשירה ווקאלית, בהתאם לימי הספירה.

בתחילת הסעודה, ועל מנת שתהיה סעודת מצווה, נערך במקום סיום מסכת ברוב עם ע"י הבה"ח ישראל חיים וינברגר, מבחירי ישיבת צאנז, כשלאחמ"כ כשהבחורים יושבים סביב השולחנות העורכים, החל המעמד בדברי פתיחה וחיזוק מפי הרה"ג ישראל מאיר שושן שליט"א.

לאחמ"כ פתח בהתלהבות הגה"צ רבי אלימלך מיילך, כשהוא נושא דברים חוצבי להבות אש, מלהיב ומחזק את הבחורים, בדגש על חיזוק חובת ומעלת לימוד התורה וכהכנה לקראת חג מתן תורה, וכן על חיזוק ענייני בין אדם לחברו, בפרט בימים אלו בימי הספירה, שבהם נענשו תלמידי רבי עקיבא על ענייני בין אדם לחברו.

לקראת סיום דבריו, ברגעי השיא של הריתחא דקדושה, פנה רבי אלימלך לבחורים וביקש מהם להתחייב לקבלה טובה וחיזוק – תענית דיבור ולימוד רצוף של 20 דקות בתחילת סדר א', עד לחג השבועות.

אלא שרבי אלימלך לא הסתפק בלהציע והחל לנהל את הרישום בעצמו ברגעים שנחקקו בזיכרון הבחורים, כשהוא רושם, מנופף בדפים ומעודד את הבחורים אחד אחד להירשם. אלף בחורים כפול עשרים דקות חיזוק לכל אחד, הווי אומר 20,000 דקות חיזוק מדי יום ביומו, שהגיעו בהתלהבות דקדושה ונרשמו בתוך זמן קצר.

הפרס הייחודי לנרשמים, עליו הכריז רה"ע על אתר, תהיה סעודת מלווה מלכה מיוחדת עבור הבחורים הללו בצוותא עם רבי אלימלך. סעודה שתיערך ע"י העירייה לאחר חג השבועות ובליווי תזמורת.

ראש העיר שנשא דברי ברכה קצרים במקום, הבטיח כי העירייה תמשך לדאוג לא רק לחלק הגשמי של העיר, אלא גם לחלק הרוחני, כפי שנעשה באירוע כביר זה, ובאירועים גדולים קודמים שנערכו לכלל הקהילות והעדות בעיר. "אשרינו מה טוב חלקנו שזכינו לעשות דברים כאלו", אמר ראש העיר.

עם סיום הסעודה עלו כל הבחורים עם ראשי החבורות לציון התנא רשב"י זי"ע, שם התפללו תפילת ערבית בעשרות מניינים, כל חסידות בנוסח, בהדגשים ובהרגשים המיוחדים שלה, כאשר רגע השיא הגיע בעת שהרה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א ניגש לספור ספירת העומר בהתלהבות קודש.

לקראת השעה שלוש לפנות בוקר חזרו עשרות האוטובוסים לביתר עילית, כשהבחורים ומלוויהם, עדיין אינם נרגעים מחוויות היום המיוחד שעבר עליהם, שללא ספק יכול להיות מודל חדש של פעילות בין הזמנים מאלפת ורוחנית עבור עולם הישיבות.

תגובה אחת
  1. היו שם 380 בחורים. לא יותר.

השארת תגובה