ממשיך להכות: "הופכים את 'השמאלנים בוגדים' ל'אנטישמים'"

יוסי קליין משיב ליאיר לפיד על שיצא נגדו עם פרסום המאמר בו השווה בין הציונות הדתית לחיזבאללה: "לפיד מחלק ציונים באנטישמיות – הטור שלי תפס אותו ברגע שנדמה לו שהוא מייצג את היהדות"

יוסי קליין
יוסי קליין

פובלציסט 'הארץ' יוסי קליין ממשיך להלום בציונות הדתית באמצעות לשונו ועטו המושחזים ובמאמר חדש שמתפרסם היום, מבקש קליין לסגור חשבון עם מי שיצאו נגדו בגין המאמר מעורר הסערה שפרסם לפני כשבועיים, בו השווה בין אנשי הציונות הדתית לארגון הטרור חיזבאללה.

בטור החדש שמפרסם קליין, הוא מזהיר, "הצליח לימין עם 'השמאלנים בוגדים', ועכשיו בודקים את 'השמאלנים אנטישמים'. לפיד מחלק ציונים באנטישמיות למי שלא מצליח לעקוב אחרי הזיגזגים שלו. הטור שלי תפס אותו ברגע שנדמה לו שהוא מייצג את היהדות. לדעתו, הוא מייצג; לדעתי — לא. לדעתי, הוא סתם פוליטיקאי שמייצג רק את מי שבחר בו. הדעה הזאת זיכתה אותי אצלו באות האנטישמי הבכיר".

"אז אני אנטישמי, ולפיד רוצה להיות בממשלה. זכותי לבקר אותו, וזכותו לקרוא לי אנטישמי. ככה זה בדמוקרטיה. אבל כאנטישמי של כבוד יש לי כמה שאלות, שבדרך כלל לא שואלים בדמוקרטיה: האם הרגזתי יותר מדי? הייתי בוטה מדי? האם אני צריך עכשיו להתנצל? להסתתר? להוריד פרופיל? לבדוק בבוקר מתחת למכונית?" תוהה קליין.

הוא מאשים את מבקריו בטיפשות ובפחד מהציונות הדתית המתנהלת לדעתו באופן יהיר וכפיל בחנות חרסינה, "אסור להרגיז אותה. היא חזקה, היא יהירה, היא הפרטנר הבטוח בכל ממשלה. לפרטנר כזה לא לוקחים את הצעצוע, גם אם הוא פיל שממרר את החיים לכל יושבי הבית".

השארת תגובה