מנהלי המוסדות באולטימטום: אם לא נקבל את ניהול הצהרונים – לא נפתח אותם

סאגת הצהרונים: לאחר שהובטח למנהלי המוסדות להשיב את ניהול הצהרונים לידיהם במהלך השנה הנוכחית, הם מציבים אולטימטום בפני הנציגות החרדית: אם ההנהלה לא תחזור לידינו, לא נפתח את הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה. הסיבה: שורת כשלים כלכלים ורוחניים הנוצרים מהפעלת הצהרונים על ידי זכיין פרטי

גן ילדים. אילוסטרציה. (צילום: ויקיפדיה)
גן ילדים. אילוסטרציה. (צילום: ויקיפדיה)

סוגיית הצהרונים העסיקה לא מעט את המדיה החרדית, כמו גם את הנציגות החרדית בכנסת מאז חלו השינויים וניהול הצהרונים עבר לידי זכיינים פרטיים המקבלים את הסמכות לכך על ידי מכרז ממשלתי. כעת, שורת מנהלי מוסדות מציגים שרשרת כשלים בניהול הצהרונים על ידי זכיינים פרטיים, בין היתר כשלים רוחניים וכלכליים ודורשים את החזרת ההנהלה לידיהם, מנהלי המוסדות.

במכתב מנומק ששלחו קבוצת מנהלי מוסדות לחברי הכנסת החרדים, הם טוענים כי המכרזים ברשויות המקומיות להפעלת הצהרונים נתפרים עבור אי אלו מקורבים אשר נבחרים לתפקיד לא מכח מקצועיותם אלא בשל קשריהם במקומות הנכונים, זאת כאמור בניגוד לשנים עברו, אז הצהרונים הופעלו על ידי משרד התמ"ת בגלגולו הקודם וניהולם בפועל הועבר לידי מנהלי המוסדות. "אם אני מנהל את המוסד בשעות הבוקר, למה שלא אקבל את הניהול גם אחר הצהריים", טעם אחד ממנהלי המוסדות בשיחה עם 'כל הזמן'.

הכשל הראשון אותו מציגים מנהלי המוסדות הוא בפן התקציבי, "הזכיינים מקבלים כסף רב על הפעלת הצהרון, אך חלק קטן ממנו עובר לידי התלמיד", הם טוענים. מלבד זאת, הצהרון המופעל ממוסדות הלימוד, יוצר מצב אבסורדי לפיו התלמידים נשארים באותו בו היו בבוקר, עושים שימוש במבנה המוסד, אך הזכיין לא משלם על כך מאומה.

היבט חמור לא פחות הוא זה הרוחני. מנהלי המוסדות טוענים כי בהעברת הזיכיון לגוף פרטי, הרי שהמוסד אינו רשאי להתערב כלל בניהול. "זה יוצר מצב שמבחינה רוחנית אין שליטה על הילדים, אין להורים עם מי לדבר ובעיקר יש חשש שילד ייעלם ולא נדע אם הוא נשאר בצהרון או לא, הרי אין תיאום בין צוות הבוקר וצוות אחר הצהריים".

מנהלי המוסדות מבהירים כי הם התנגדו לפתיחת הצהרונים בנוסחה הנ"ל, אך נעתרו לבקשת ראשי הערים שלא לשבש את מהלך החיים בעיר ולבצע שינויים לקראת שנת הלימודים תשע"ז. "לצערנו לא נעשה שינוי כלל", כתבו המנהלים במכתבם. "במצב הנוכחי לא ניתן יד לחוסר האחריות וההפקרות בהפעלת מערכת חינוכית ללא כל פיקוח מתמיד על ביטחונם ושמירתם הרוחנית והגשמית של תלמידינו כך שללא שינוי מיידי בהפעלת הצהרונים לא נוכל לפתוח את הצהרונים בשנה"ל הקרובה".

הפרטים והמכתב המלא יפורסמו מחר בעיתון 'כל ישראל' מבית רשת 'קו עיתונות'

תגובה אחת
  1. רק ניפוח הכיס ולא רוחניות כוונת של עושקי מלמדים וגננות את 1000 שח מינואר גנבתם לפני פסח אז אתם צדיקים קטנים וצבועים.

השארת תגובה