יוצאים לקמפינג: כך תעשו את זה נכון ומהנה

מתכננים לארוז אוהל ולצאת לקמפינג במהלך חול המועד? רגע לפני קבלו מס' טיפים חשובים שריכזנו עבורכם ממומחי המותג Coleman שימנעו מכם אי נעימויות בשטח

אוהלי בן רגע המשפחתיים של קולמן
אוהלי בן רגע המשפחתיים של קולמן

האביב כבר כאן ומזג האוויר הנעים מזמין יציאה ללינה בשטח. היציאה לקמפינג מלווה לעיתים בספקות וחששות, אך התארגנות נכונה תהפוך את הנופש בטבע לחוויה מהנה במיוחד. לקראת חופשת בין הזמנים וחול המועד, אספו מומחי המותג קולמן מספר טיפים חשובים רגע לפני שאתם מקימים את האוהל.

  1. בחירת הלוקיישן – ציוץ ציפורי הבוקר מהווה אינדיקציה טובה לבחירת חניון הלילה ואזור השהות. מומלץ להגיע מוקדם ככל האפשר לאזור הקמפינג בנסיעה או בהליכה רגלית ולבדוק את כל אפשרויות הלינה על מנת למצוא את הלוקיישן המושלם לשהייה. לפני רדת החשכה מומלץ לבצע את כלל הסידורים המקדימים: ניקיון אזור הלינה, הכנת ארוחת ערב טובה, רחצה ומנוחה קלה.
  2. מקומות שמומלץ להימנע מהם:
    • קניונים צרים אשר מהווים קרקע פורייה לשיטפונות
    • פתיחת אוהל בשדה פתוח אשר עלול למשוך ברקים ורעמים 
    • אדמת חמרה, כיוון וזאת נוטה להיות בוצית עם בוא הגשם
    • קרקע רבת סלעים וצוקים, אשר יסכנו את שהותכם בלילה
    • מים עומדים אשר מושכים אליהם לעיתים קרובות חרקים ויתושים
  3. בחירת "הבית" שלכם, האוהל – חשוב להתאים את סוג וגודל האוהל לשימוש בו ולמספר האנשים. לטיולי קמפינג משפחתיים יש היצע רחב מאד של אוהלים כשהבולטים שבהם אילו אוהלי איגלו "בן רגע" המותאמים ל-4 עד 10 אנשים, בעלי מנגנון הקמה וקיפול מהירים בתוך 60 שניות. גם אם אתם רק שניים, מומלץ תמיד לבחור אוהל גדול יותר שמלבד שקי השינה (או המזרון המתנפח), יוכל להכיל גם את הציוד שלכם (שחבל שיישאר בחוץ…). 
  4. אביזרים קלים וקומפקטיים – קחו לימי הקמפינג ציוד בעלי שימושים מרובים כמו למשל מעיל רוח מתקפל, דוחה יתושים, מנורה, גפרורים וכדומה.
  5. שמירה על גפרורים וחומרי בעירה – מומלץ לאחסן חומרים אלה במכלי פלסטיק ייעודיים או קופסאות אטומות, קשה להבעיר אש עם גפרורים רטובים.
  6. קודם כל נוחות – שימו דגש רב על נוחות נעלי ההליכה שלכם והתאמתם לכף הרגל. טיול רגלי קצר יכול להפוך למסע מתיש ומייגע כאשר אתם נלחמים בשלפוחיות כואבות בכף הרגל.
  7. שכבות הם שם המשחק – ביגוד אידיאלי ביציאה לטיול אוהלים הינו כזה אשר ניתן לקלפו או להלבישו ביתר קלות כאשר הטמפרטורה משתנה בחוץ .'שיטת הבצל' מאפשרת לקלף או להלביש את פריטי הלבוש בפשטות ומסייעת לתחושת נוחות מרבית והתמודדות עם טמפרטורת השטח בצורה הטובה ביותר.
  8. אריזה בשקיות אשפה – מומלץ לארוז את הבגדים בשקיות אשפה אשר יסייעו בשמירת בגדים יבשים כאשר מזג האוויר בחוץ גשום או לח. שקיות אלה יכולות להוות בתום הטיול שקית אחסון לכביסה מלוכלכת או כמות נוספת של שקיות אשפה בעת הצורך. 
  9. תכנון מקדים של תפריט ומצרכים לבישול – מומלץ להביא מצרכים לבישול תוך מדידת הכמויות מראש. תכנון שכזה עשוי לחסוך לכם זמן, מקום במרחב וכסף. ארזו את המצרכים במכלים אטומים אשר יישמרו על טריותם בשטח. בזמן הבישול יש להוסיף את החומרים היבשים לסיר ולסגור עם מכסה, כך שכל המרכיבים יתערבבו יחד עד לבישול מקסימאלי.
  10. אל תשכחו תרמוס – תרמוסים מבודדים שומרים על טמפרטורת המשקה ומונעים כניסה של חרקים לתוכם. התרמוס ישמור על החום או הקור של המשקה וישדרג את חווית השתייה בעת השהייה בשטח.
  11. רחצת שטח – תשקיעו במקלחת שטח המחוממת באופן סולארי. המקלחת הקטנה הזו תשמש אתכם בעת המקלחת ובעת שטיפת הכלים כאחד.
  12. איתור ואיסוף של עצים להסקה לאורך הטיול – לעיתים קשה להשיג עצי הסקה באזור המחנה ולכן כדאי טרם היציאה לשטח לאסוף מספר עצים שישמשו להסקה בעת הצורך.
  13. אל תשכחו לקחת נייר טואלט – לא נעים ללא המצרך החשוב הזה. 

והנה מספר טיפים שאתם כבר ממוקמים בשטח :

  1. פתח אוורור – פתחו חלקית את החלון העליון באוהל שלכם. פתיחה שכזאת תמנע הצטברות של לחות ועובש ותכניס אוויר רענן לחלל האוהל (בכל זאת, אתם בטבע!).
  2. הרחיקו מזון מקרבת חיות בר – מומלץ לתלות את מצרכי המזון על עץ סמוך שגובהו לפחות ארבעה מטרים. תליית המזון תבטיח שמירה של המצרכים מפני חיות הבר הנמצאות באזור. במידה ולא איתרתם אובייקט גבוה שכזה בקרבתכם, אחסנו את המזון שהבאתם בתוך מכוניתכם. נוסף על כך, רצוי להימנע מהאכלת חיות בסביבת המחנה.
  3. התחשבו בסובבים אתכם – היו קשובים לאלה השוהים לידכם.
  4. מקמו את המחנה שלכם קרוב למקור מים – אך לא קרוב מידי. אספקה זמינה של מים היא תנאי הכרחי לשהייה בשטח. מקמו את המחנה כ- 200 מטר ממקור מים קרוב, כך תייצרו זמינות מרבית של מים אך גם מניעה של הצפה.
  5. שמרו על הניקיון – עם יציאתכם מאתר המחנה נקו את השטח בו שהיתם. השאירו את המחנה כאשר הוא נראה טוב יותר ממה שהוא היה כשהגעתם.

חופשה מהנה!

הטיפים באדיבות מומחי המותג Coleman בישראל