משטרת ישראל משקיעה: סוכן סמוי הפליל 45 עבריינים

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך

בתום פעילות שארכה מספר חודשים בהם הופעל סוכן כנגד עברייני רכוש, אמצעי לחימה וחומרים מסוכנים, הגיע הבוקר שלב הגילוי של הפעילות עת עשרות שוטרים פשטו במקביל על בתיהם של העבריינים המופללים.

הפעלת סוכן זו יוחדה בכך שפעילות הסוכן הוכוונה כנגד אחת העבירות הפוגעות ביותר כנגד האזרח הנורמטיבי – עבירת ההתפרצות לדירה.

בנוסף פעל הסוכן כנגד סוחרי החומרים המסוכנים והסוחרים באמצעי לחימה שפעלו בכל הארץ ובדגש על אזור גוש דן.

הבוקר, עם אור ראשון במעמד מפכ"ל המשטרה 'רב ניצב רוני אלשיך', מפקד מחוז ת"א 'ניצב משה אדרי', מפקד ימ"ר ת"א 'ניצב משנה' אבי ביטון התקיים טקס בו הוענקו תעודות הוקרה לעושים במלאכה. מיד בתום התדרוך שניתן לכוחות פשטו עשרות שוטרי יס"מ, מג"ב, ובילוש על בתיהם של עשרות החשודים אשר הופללו ע"י הסוכן.

מפכ"ל המשטרה 'רב ניצב רוני אלשיך' אמר בטקס כי "משטרת ישראל מפעילה מערך של אמצעים גלויים וסמויים המושתתים על יכולות טכנולוגיות וחוקרים שנועדו להתמודד עם העבריינים, המדירים שינה מעיניהם של אזרחים נורמטיביים".

עוד הוסיף אלשיך כי "בין היתר, בראש מעייננו, חיזוק הרצף מודיעיני המשותף ליחידות הארציות והמחוזיות המביא לשדרוג משמעותי ומתפתח של היכולות הארגוניות ומביא להצלחה באיתור מעצר והשגת ראיות נגד המעורבים בפשיעה. בחודשים האחרונים ראינו הפעלות סוכן מתוחכמות שהביאו למעצרים של מאות חברי ומפעילי חוליות פשיעה בכל רחבי הארץ. העיקרון של מיקוד, יוזמה ונועזות מייצר כיוונים חדשים, רעיונות חדשים ויצירתיים ומכאן עלייה באפקטיביות. מברך את שותפנו בפרקליטות על שיתוף הפעולה והנועזות מבחינתם. אזרחים רבים בישראל ישנים בביטחון ומנהלים את שגרת העסקים שלהם ללא פחד בזכות פעילות עניפה זו, דווקא מפני שאינם יכולים לדעת מה יכול היה לקרות ולא קרה."

מפקד מחוז ת"א במשטרה 'ניצב משה אדרי' הודה ליחידה ולצוות שאחראי על הפעלת הסוכן ואמר "כי בתחבולות תעשה לך מלחמה, ואכן אנו מצויים במאבק בלתי מתפשר בעבריינים ובמי שמאיים על שלום הציבור. עבירת ההתפרצות לבתי דירה היא מהחמורות שיש, מעבר לעובדה כי מדובר בעבירה המוגדרת כעבירת רכוש, הרי שמדובר בעבירה הפוגעת בביטחון הבסיסי והאישי ביותר של האזרח הנורמטיבי כשהעבריינים חודרים לביתו".

עוד הוסיף כי "אנו כמשטרה לא יכולים ולא נשלים עם פגיעה זו ונילחם בה בכל הכוח. משטרת ישראל תשקיע מאמצים אין סופיים ותעשה שימוש באמצעים המתקדמים ביותר והמתוחכמים ביותר כדי להעמיד לדין את העבריינים ובכך להעניק ביטחון לתושבי המחוז. ביתי הוא מבצרי זו לא רק סיסמא, מבחינתי זו אמירה שאנו עומדים מאחוריה ואנו במחוז ת"א נעשה ככל אשר לאל ידינו כדי שהדבר יבוא לידי מימוש".

השארת תגובה