הפילוג הספרדי ● הגר"מ מאזוז: לא מפחד מ'המועצת'

יממה לאחר ההכרזה הרשמית על מפלגתו של ישי, התייחס מנהיגו הרוחני הרב מאיר מאזוז לצעד שנעשה: "יש הרבה שאמרו בפירוש שלא רוצים להצביע ש"ס". ■ על בנט: "הוא בוגד, יש ציבור גדול שיכולים ליפול ישר לזרועתיו. ■ "לא חושש שהמועצת תצא נגדי, גם נגד מרן יצאו". ■ על שילוב נשים: "בהתחלה היו רבנים שאמרו שאסור לנשים בכלל לבחור. אני לא יכול לפסוק בזה".

אלי ישי אצל הגר"מ מאזוז
אלי ישי אצל הגר"מ מאזוז

יממה לאחר ההכרזה של ישי על פתיחת מפלגה ספרדית, עלה פטרונו הרוחני ראש ישיבת כסא רחמים הגאון הרב מאיר מאזוז לרדיו קול ברמה והתייחס לצעד של פתיחת המפלגה וכן להשלכות הצפויות מפרישתו של ישי מש"ס.

בתחילת דבריו נימק הרב מאזוז את סיבת פרישתו של ישי. "הוא לא היה יכול לעבוד במקום שלו", אמר הרב מאזוז. "היה ויכוחים וחיכוכים, הסיבה הנוספת היא, שיש הרבה שאמרו בפירוש שלא רוצים להצביע ש"ס, כי הם נוטים שמאלה, לא מזמן אמר היושב ראש רבי אריה, אנחנו הולכים עם הרצוג".

"הסיבה השנייה היא שלפעמים שומעים דברים צורמים", הוסיף הרב מאזוז ותקף את נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן. "למשל 'כיפות סרוגות הם מזרעו של עמלק'. הציבור לא שוכח, הם שומעים ומפנימים שהרבנים לא רוצים אותם". לטענתו, "יש ציבור גדול שיכולים ליפול ישר לזרועותיו של בנט, ובנט הזה הוא לא אדם ישר, הוא בוגד. מתחיל ב' זה בוגד".

"אסור שבנט יעלה על חשבון שומרי תורה ומצוות. אנחנו הולכים ומצטמקים. לכן כדי לעצור את המגפה הזאת, המתנחלים, החרד"לניקים, החבדניקים, ויהודים פשוטים שהולכים לצבא והולכים עם כיפה סרוגה. אסור לבזות אותם. הרב עובדיה לא נהג כך".

"היום יש שסע בעם, כדי לאחות אותו מה עשינו? ש"ס חילקנו אותה לשנים, זה לא אני עשיתי, זה מהשמיים גזרו. ש"ס יש שי"ן ימנית וס' שמאלית, יש ימניים ויש שמאליים. ישי לא הולך למצביעי ש"ס המקוריים. שימשיכו ש"ס, אבל אלה שהם מתנדנדים, רוצים ללכת לבנט ואחרים, במקום שילכו לבית יהודי במרכאות, ילכו לבית של מרן".

בהתייחסו לאפשרות שמפלגה כזו לא תעבור את אחוז החסימה, אמר הרב מאזוז: "אני מקווה שתעבור, וודאי שתעבור. אנחנו הולכים בתמימות, הולכים ביושר. ואני מקווה שנגיע לעשרה מנדטים, וגם אריה יגיע לעשרה – שמונה, יהיה לנו 18. הרב בעדני לא מסכים. אבל הוא אמר אני מבין אתכם".

"אני מבקש מכל הצדדים לא להשתמש באלימות. אתמול ראיתי מה שאמר אלי מי שיאמר מילה לא טובה על ש"ס יפוטר, זה טוב. צריך שגם הצד השני יגיד את זה. אנחנו אחים. אנשים אחים אנחנו".

בסוף דבריו התייחס הרב מאזוז לעניין שילובן של נשים ברשימתו. "אני לא יכול לפסוק בזה, מזה 70 שנה מקובל אצל החרדים לא לשלב נשים, ויש לזה מקורות." עם זאת לא פסל שילובם של נציגים דתל"ים ברשימה: "כיפה סרוגה זה אפיקורס? זה גם ירא שמים".

השארת תגובה