"אחד מאיתנו לא יישאר חי": משפחת מטופלת איימה ברצח על רופא באיכילוב

אילוסטרציה, אין קשר לנאמר בכתבה! ביה"ח איכילוב. צילום: פייסבוק
אילוסטרציה, אין קשר לנאמר בכתבה! ביה"ח איכילוב. צילום: פייסבוק

אירוע נוסף של אלימות נגד הצוות הרפואי התרחש בסוף השבוע. בני משפחה של מטופלת במחלקה פנימית באיכילוב, התפרעו במחלקה בבית החולים שבסיומה, בהוראת פרופ׳ רוני גמזו, מנהל בית החולים, הוזמנה משטרה למקום שעצרה שניים מבני המשפחה.

מדובר בחולה מבוגרת מאוד, במצב קשה עם מחלות מורכבות שמשפחתה נקטה באלימות פיזית ומילולית בשלוש מחלקות שונות בהן היא טופלה. במהלך תקופת אשפוזה שממשיכה גם כעת לקבל טיפול מסור מהצוות הרפואי, על אף ההתנהגות הפסולה של משפחתה שהפריעה למאושפזים, קיללה את האחיות והרופאים במחלקה ואף איימה ברצח על רופא במחלקה כשבת משפחה סיננה כלפיו ״אחד מאיתנו לא ישאר חי בסוף״.

לדברי פרופ׳ גמזו: ״בית החולים לא יסבול מקרים מסוג אלו ונוקט ביד קשה כלפי חולים ובני משפחותיהם שסוברים כי באלימות פיזית ומילולית נגד הצוות הרפואי הם ישיגו את מבוקשם ויפרקו את תסכולם. מותה של טובה קררו לצערנו לא שינה דבר בקרב הציבור כשגם אחרי הרצח המזעזע שלה, אנו ממשיכים לראות מידי יום גילוי אלימות ושנאה אותם לא נסבול.

"אני קורא למשטרת ישראל ולמערכת המשפט לנקוט ביד קשה נגד כל מי שיתנהל בצורה שחורגת מיחסי איש צוות ומטופל, להחמיר את הענישה ולשים סוף להפקרות איתה אנו מתמודדים לצערי מידי יום ביומו כי כיום הצוות הרפואי מגיע בחשש לעבודה ואת זה אסור לנו להשלים ולקבל בשום אופן״.

השארת תגובה