דו"ח העוני – הח"כים החרדים מגיבים

לאחר פרסום דו"ח העוני הבוקר המצביע על כך ששיעור העוני עומד בקרב הציבור החרדי על 24.4% תוקפים הח"כים את הממשלה. ■ דרעי: "בושה וחרפה לממשלה היוצאת. הדו"ח הוא תוצאה ישירה של ישיבתה של ש"ס באופוזיציה". ■ מקלב: "נתונים קשים, מליון ושש מאות אלף עניים אלו אנשים ומשפחות ולא מספרים יבשים"

אילוסטרציה: צילום : אתר תורת חיים
אילוסטרציה: צילום : אתר תורת חיים

המוסד לביטוח לאומי פרסם הבוקר את דו"ח העוני השנתי, בו עלה כי עדיין חיים בישראל 1,658,200 בני אדם מתחת לקו העוני. מתוכם 756,900 ילדים, מעל לחצי מיליון. בקרב משפחות חרדיות עם שני מפרנסים שיעור העוני עומד על פי הדו"ח על 24.4% ובקרב משפחות עניות על 21.1%.

לאחר הדו"ח תקפו חברי הכנסת החרדים את התנהלות הממשלה שלטענתם בגינה המצב אינו משתפר. יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף בחריפות את השרים ואמר: "נתניהו לפיד ובנט הביאו את מדינת ישראל לתחתית הנתונים המזעזעים של דו"ח העוני על מצב העוני בישראל הוא בושה וחרפה לממשלה היוצאת". לדבריו, הדו"ח הוא תוצאה ישירה של ישיבתה של ש"ס באופוזיציה.

"בישראל צריכה לקום ממשלה שתעבוד למען האזרחים ולא נגדם", הוסיף דרעי וחזר על הצהרותיו בשבועות האחרונים: "לא נשב בממשלה שלא תקיים את שני תנאי הברזל שלנו ביטול המע"מ על מוצרי יסוד והעלאת שכר המינימום ל-30 ש"ח. תנועת ש"ס כמפלגה החברתית היחידה, לא תיתן יותר לאנשים מנותקים מהעם לנהל את המדינה".

ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה על דו"ח העוני: "מדובר בנתונים קשים, מליון ושש מאות אלף עניים אלו אנשים ומשפחות ולא מספרים יבשים. הדו"ח מחדד שקובעי המדיניות עסוקים בכותרות ולא בעשיה, אלו אנשים נהנתנים שאינם יודעים מהו עוני, וזאת משום שהנושא אינו נמצא כלל על סדר יומם ומשכך 'השבע אינו מרגיש את הרעב'".

ח"כ אייכלר הגיב: "ביום הבחירות נזכור את אשר עשה שלטון הרוע, העושק דלים ומעביר מפת לחמם לבעלי זרוע המחוברים למנגנוני המשפט והתקשורת. אלה מאשימים את עניי ישראל בעוניים כדי לחפות על פקידי מלכות הרשעה, המתעשרים משוחד ושחיתות בחסות שלטון החוק".

השארת תגובה