ועידת איפא"ק תפתח היום בוושינגטון: ראש הממשלה נשאר בארץ

היום תיפתח בארה"ב הוועידה השנתית של אייפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בבתי הקונגרס האמריקניים. שמורכבת בעיקר מיהודים-אמריקאים, ועוסקת בעיקר בשתדלנות לגבי האינטרסים של מדינת ישראל. בין הנואמים: ראש האופוזיציה יצחק הרצוג ושרים, נאום וידאו של ראש הממשלה בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: חיים צח לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: חיים צח לע"מ)

הוועידה השנתית של השדולה היהודית בארה"ב איפא"ק תפתח היום בוושינגטון, במהלכו צפויים לנאום סגן הנשיא מייק פנס ויו"ר האופוזיציה חבר הכנסת יצחק בוז'י הרצוג. ראש הממשלה שהיה אמור אף הוא לשאת דברים בוועידה הודיע בשבוע שעבר כי לא יטוס לארה"ב וכי נאומו יועבר בשידור ישיר מישראל.

איפא"ק היא שדולה פרו-ישראלית בבתי הקונגרס האמריקניים. השדולה נוסדה ב-1951, מורכבת בעיקר מיהודים-אמריקאים, ועוסקת בעיקר בשתדלנות לגבי האינטרסים של מדינת ישראל. היא נחשבת כאחת השדולות החזקות והמשפיעות ביותר בקונגרס ובניגוד לג'יי סטריט הנחשבת לבעלת אג'נדה שמאלית מובהקת הרי שאיפא"ק הינו ארגון שמייסדיו נמנים כבעלי דעה פוליטית המשויכת לצד הימני במדינת ישראל.

יצוין, כי בלשכת ראש הממשלה נערכו בשבועות האחרונים לביקורו השני בארה"ב, לאחר שבחודש שעבר נפגש עם הנשיא טראמפ בבית הלבן, אלא שביקור זה בוטל ברגע האחרון ללא שנמסרה הסיבה לכך.

הערכה היא, כי הדבר נובע מהמתיחות השוררת בין רה"מ לטראמפ על רקע הדרישה להקפאת הבניה בהתנחלויות.

השארת תגובה