שלב הסיכומים: כמה חוקים העבירו הח"כים החרדים ומי הח"כ ה"עצלן" ביותר / קריאות ביניים

ארי קלמן מסכם את כנס החורף ומציג את הנתונים המלאים: מי הח"כ שעובד הכי הרבה שעות ביום? מי הכי עצלן? מי שיאן החקיקה ומי הצביע נגד הקואליציה וגם: הניצחון של האופוזיציה החרדית, איפה בבצ'יק והטיפ של ליצמן לשרת הבריאות הסינית

קריאות ביניים
קריאות ביניים

מסכמים חורף: עם סיום כנס החורף מגיעים הסיכומים, וגם הפעם, כמה לא מפתיע, מתברר כי ח"כ אורי מקלב הוא הח"כ החרוץ ביותר. מנתוני 'הסדנא לידע ציבורי' עולה, כי מקלב הוביל את רשימת נוכחות הח"כים במשכן הכנסת במושב האחרון עם ממוצע של 11.04 שעות ליום עבודה. אחריו ברשימה מופיעים מירב בן ארי עם 10.58 שעות, איציק שמולי עם 10.08, יעל גרמן עם 10.04 ורועי פולקמן ואבו מערוף עם ממוצע של 9.91 שעות ליום עבודה. את תחתית הרשימה מוביל חבר הכנסת יאיר לפיד, שמונה על דעת עצמו לתפקיד שר החוץ, עם 3.52 שעות, חמד עאמר עם 4.45 שעות ואורן חזן, יצחק הרצוג, איימן עודה וזהבה גלאון 4.89 שעות בממוצע ליום עבודה.

עוד עולה מנתוני הסדנא, כי חבר הכנסת שהשתתף בכמות הגדולה ביותר של ישיבות כנסת במושב הנוכחי הינו ח"כ רועי פולקמן (142 ישיבות), אחריו חברי הכנסת דוד ביטן ואוסאמה סעדי עם 141 ישיבות, אורי מקלב – 140 ומשה גפני – 128. בתחתית הרשימה עבור חברי כנסת שאינם שרים, נמצאים עמיר פרץ, יאיר לפיד, יצחק הרצוג ואבי דיכטר, כולם השתתפו בישיבת ועדה אחת בלבד, אשר פרוטוקוליה התפרסמו.

כמו כן, נבחנו חברי הכנסת המרדנים ביותר בקואליציה – אלה שהצביעו הכי הרבה פעמים נגדה. בראש הרשימה עומד בני בגין, עם 6 הצבעות נגד הקואליציה, כולן בנושאי חוק ההסדרה, אחריו יהודה גליק, שהצביע נגד הקואליציה בנושא תקציב, גיור, ועדת שרים לחקיקה. גלעד ארדן וישראל כץ עם 4 הצבעות מרדניות ואורי מקלב, בצלאל סמוטריץ' וגילה גמליאל הצביעו 3 פעמים נגד דעת הקואליציה.

מלבד מקלב, הצליחו חברי הכנסת ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס להתברג בעשיריה הראשונה של "מדד החירות", המדרג מידי מושב את חברי הכנסת על פי תרומתם לחקיקה המקדמת את ערכי חופש הפרט והשוק החופשי.

ניצחון אופוזיציוני: השבוע רשמה האופוזיציה ניצחון מתוק במיוחד. לא, איננו מדברים על האופוזיציה של הרצוג, אלא על זו של פרוש ואשר. פרוש לליצמן ואשר לגפני. אשר, המחויב לפרוש בשל הנורבגי, תמך בדרישתו של סגן שר החינוך לעצור את תמיכת יהדות התורה בקואליציה, עד שזו תעמוד בהסכם הקואליציוני ותקים את ועדת הרישוי להסרת חסמים ובירוקרטיה במוסדות החינוך החרדי.

החלטתו של פרוש התקבלה בישיבת סיעת יהדות התורה, אלא שאז החל הבלגן. ליצמן, שמנהל ברית צמודה עם בנט, הודיע לשר החינוך, כי לא צריך להתייחס לאיומים של יו"ר הסיעה, אלא "רק כשיש איום על ביטול הביטוח הסיעודי". בסופו של דבר, לאחר קרב שהתנהל מארה"ב, שם פרוש שוהה בימים אלה, ומסין, שם שוהה שר הבריאות, התקפל בנט והודיע כי הוועדה תוקם עד פסח.

ומה המסר שלמדו החרדים? "למדנו כלל חשוב היום", אמר ל'קריאות ביניים' אחד מבכירי הסיעה, "עדיף לתמוך בלפיד מאשר בנט. אצל לפיד מילה זו מילה, אצל בנט ראינו שלמרות שיש לו הסכם קואליציוני זה לא מעניין אתו". בשורה התחתונה, הברית החדשה בין אשר לפרוש, ניצחה את הברית הישנה בין בנט לליצמן.

איפה בבציק? בסין! שר הבריאות יעקב ליצמן ועוזרו הנאמן מוטי בבצ'יק המריאו השבוע יחד עם ראש הממשלה ופמלייתו לביקור ממלכתי בסין. השניים זכו למניין צמוד, כשהשר זאב אלקין, שקם לפני מספר ימים מהשבעה על אימו, דאג לקושש עשרה לשחרית, מנחה וערבית. את האוכל הכשר דאגו לספק אנשי חב"ד בבייג'ינג, שאף הביאו ספר תורה למניין של אלקין ביום שני, מניין אליו הגיע ליצמן רק להשלים קדיש, שכן התפלל ביחידות בנץ החמה. מי שלא הצטרף למניין של אלקין, הוא ראש הממשלה, שרק לפני שבוע דאג להשלים מניין לג'ייסון גרינבלט. עם זאת, מאבטחיו של ראש הממשלה, דווקא כן הצטרפו למניין של אלקין בחומה הסינית.

במהלך ביקורו, נפגש ליצמן עם שרת הבריאות הסינית, ואף העביר לה טיפ מיוחד. "אם את רוצה להיות פופולארית יש לי טיפ בשבילך", אמר ליצמן, "פשוט תעשי ביקורות פתע", ואנו מקווים בשבילה שרופאי סין לא יודעים לקרוא עברית.

השארת תגובה