יעלון: "ההתנתקות פערה חור בקיר הברזל של ישראל"

בוגי יעלון | צילום: יוסי זליגר
בוגי יעלון | צילום: יוסי זליגר

בכנס מיוחד של מרכז קטיף בשיתוף המכון למחקרי בטחון לאומי inss שמתקיים היום במוזיאון א"י. בתל אביב תקף שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון את התנהלות המנהיגות הישראלית "כשמנהיגות הופכת לפוליטיקה הישרדותית מקבלים כפיים לשעה קלה אבל לא חושבים אסטרטגיה". יעלון צירף לדוגמא את ההצעה להקים נמל בעזה "וויתרנו על מעטפת בטחונית בפילדלפי וכעת מציעים נמל ואני שואל … נו כמה שטויות אתם אומרים? וכשעונים לי שתהיה בדיקה בטחונית ישראלית.. אני אומר שזה יקרה כשיגדלו לי שערות על כף היד".

הכנס ביוזמת מרכז קטיף והמכון למחקרי בטחון לאומי inss עוסק בשאלת ההתיישבות היהודית ברצועת עזה ובהתנתקות. יעלון חשף כי "בתחילה הציע השר טומי לפיד נסיגה משלושה ישובים" ובהמשך "למדתי דרך העיתון על רעיון של נסיגה מלאה מהרצועה ופניתי לשר הבטחון מופז שאישר את הדברים .ביקשתי כינוס הקבינט על מנת להביע התנגדות למהלך כעמדה מקצועית כבר היו כתבות והיתה תעמולה בעד המהלך.. ההתנתקות פערה חור בקיר הברזל של ישראל".

מוקדם יותר דיבר גם ראש המכון האלוף במיל עמוס ידלין שסקר את המצב המדיני בטחוני והתייחס גם לטורקיה "ארדואן הוא אנטישמי ומה שהוביל אותו להסכים לפיוס היה מאגרי הגז כיוון שרק המחשבה שפוטין יכול לסגור לו את הברז".

מנהל מרכז קטיף מוכי בטר: "רואים חשיבות בשיתוף הפעולה בין המרכז למכון למחקרי בטחון ביום עיון העוסק בשאלה האסטרטגית של ההתיישבות היהודית ובשאלת רצועת עזה עבר הווה ועתיד"

קרדיט: יוסי זליגר.

השארת תגובה