בית שמש: טקס חנוכת אולם הספורט ע"ש שמעון פרס

במעמד שרת התרבות ח"כ מירי רגב, יו"ר מפעל הפיס אלוף עוזי דיין, מר חמי פרס מנכ"ל מרכז פרס לשלום ומכובדים • ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול: בית שמש חבה רבות לשמעון פרס ז"ל, כולל בני הישיבות ואני בתוכם על הזכות שהייתה לו בהסדרת מעמדם הצבאי של בני הישיבות

394A2819
394A2819

טקס מרגש התקיים אמש בבית שמש, בחנוכת אולם הספורט החדיש והמרווח שנקרא על שמו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל.

הטקס התקיים בהשתתפות שרת התרבות ח"כ מירי רגב, יו"ר דירקטוריון מפעל הפיס אלוף (מיל') עוזי דיין, משפחת פרס, מקורביו ואנשי לשכתו בראשות בנו מר חמי פרס המכהן כמנכ"ל מרכז פרס לשלום, חברי הנהלת העיר: סגרה"ע ומ"מ מר מאיר בלעיש, סגרה"ע שמואל גרינברג, סגרה"ע מר משה שיטרית, ממונה שפ"ע הרב שמעון גולדברג, ממונה החינוך ישעיהו ארנרייך, ממונה החברה הכלכלית אברהם פרנקל ובכירי העירייה.

ראש העיר משה אבוטבול, תיאר את החלטתו להנציח במקום את שמו של שמעון פרס ז"ל, בתור סגירת מעגל והתפייסות לאחר שבעבר הרחוק נקשר שמה של העיר בית שמש עם פרס בהקשר לא חיובי של זריקת העגבניות בביקורו בעיר באסיפת בחירות 1981 מול מנחם בגין ז"ל.

ראש העיר ציין, כי "בית שמש כמו יתר מדינת ישראל חבה רבות לשמעון פרס ז"ל, גם מי שחלק עליו לא יכל שלא לכבוד ולאהוב אותו, זכינו לארח אותו פעמיים בשנים האחרונות, כאן במתחם ביה"ס".

"אולם הספורט החדש ישמש בשעות לפני הצהריים את תלמידי ביה"ס הסמוך, ובשעות אחה"צ והערב ישמש את כלל תושבי העיר, כולנו צריכים להודות על כך למפעל הפיס, למשרד התרבות והספורט ולטוטו, שסייעו בתקצוב המבנה שעלותו שבעה מיליון ש"ח".

סגן ראש העיר מר משה שיטרית קידם בברכה את האורחים הנכבדים ואמר כי בניית אולם פורט חדיש זה מצטרפת להשקעה הרבה בשכונות בית שמש הוותיקה.

במהלך הישיבה העלה ראש העיר משה אבוטבול בקשות שונות של העירייה לתקצוב פרויקטים בתחומי התרבות והספורט, והתקיים דיון מקצועי לקידום ענפי תרבות שונים בעיר לכלל המגזרים בעיר כאירועי קיץ, פסטיבלים, פעילויות בית האמנים ועוד, וציין לשבח את שיתוף הפעולה הפורה של הנהלת משרד התרבות, ובפרט של היועץ למגזר החרדי הרב ישראל חשין המשמש איש הקשר בין משרד התרבות לכלל ראשי הרשויות החרדיים בארץ ומי שמלווה מקרוב ומסייע בפעילויות התרבות בעיר בית שמש הממומנות ע"י המשרד.

ראש העיר סקר את התפתחותה המואצת של בית שמש, בהיותה העיר בעלת שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בארץ, כאשר לפני 20 שנה עמדה אוכלוסיית העיר על 17.000 תושבים ואילו כיום כבר עומדת בית שמש על למעלה מ-115.000 תושבים, ועדיין היד נטויה בשיווק השכונות החדשות, כאשר בית שמש תעבור את רף ה-250.000 תושבים ותהיה מבין הערים הגדולות בארץ.

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב סיכמה את הביקור "בית שמש על מרכיבי אוכלוסיותיה הייחודיים היא עיר חשובה לחברה הישראלית, יש לעשות הכל כדי לשמור עליה ולסייע בפיתוחה, אני רואה את עצמי כשגרירה של העיר בית שמש ובכוונתי לקדם הצעת מחליטים בממשלה למען העיר בית שמש"

"אני מתרשמת כי יש רצון טוב שבא לידי ביטוי בשטח מצד ראש העיר מר משה אבוטבול וחברי ההנהלה לתת פתרונות לכל המגזרים, היכולת לאחד את כל המגזרים השונים בעיר ראויה לציון ולהערכה" סיימה רגב.

בתום הביקור העניק ראש העיר לשרת התרבות, תעודת הוקרה לאות הערכה על התגייסותה למען העיר בית שמש, וראש העיר ושרת התרבות הודיעו כי ביקור זה הינו תחילת שיתוף פעולה מקצועי בין עיריית בית שמש לבין משרד התרבות, כאשר בהמשך יתקיימו דיונים מקצועיים נוספים של מטה מול מטה, לקידום התרבות וספורט בעיר בית שמש.

השארת תגובה