ועדת הכנסת דנה בהדחתו של גטאס; יתכן שיתפטר במסגרת הסדר טיעון

ח"כ באסל גטאס (דוברות בל"ד)
ח"כ באסל גטאס (דוברות בל"ד)

וועדת הכנסת התכנסה לראשונה בתולדותיה, לדיון על הדחת ח"כ מכהן, כשהמדובר הוא על ח"כ באסל גטאס החשוד בהברחת טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים.

בדיון שנערך כ3 וחצי שעות בהשתתפות חלק גדול של חברי הכנסת, הסביר  היועץ המשפטי לכנסת, עורך הדין איל ינון, כי  מדובר בדיון הראשון נגד ח"כ מכהן בתולדות הכנסת.

יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש אמר: "גטאס הוא חלק מדפוס פעולה של הזדהות עם רוצחים פלסטינים. אנחנו חיים בדמוקרטיה וטוב שכך, אבל כשמאחדים מפלגות, לצערי הקיצוניים הם אלה שקובעים את הקו שבו הולכת המפלגה, וכך גטאס מוביל את הקוקפיט של המפלגה להתרסקות – וזה רק עניין של זמן", אמר קיש.

 המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין רז נזרי, הסביר בדיון כי לא תידרש הצבעה בנושא ההדחה אם גטאס יחתום על הסדר טיעון. "ככל שיהיה הסדר, הוא יכלול עונש מאסר בפועל לתקופה משמעותית, מאסר על תנאי וקנס", אמר.
חבר ועדת הכנסת ח"כ אייכלר אמר בדיון:  "יהדות התורה תתמוך בהדחת ח"כ גאטס בגלל אספקת טלפונים שזה נשק למרצחים בכלא. במדינה מתוקנת הוא היה יושב בכלא עד תום ההליכים ולא היה צורך בחוק ההדחה. חוק ההדחה הוא חוק מסוכן ואנו נראה את המודח העשירי. יש הרבה חכי"ם שרוצים להדיח יריבים. הסכנה בהדחת נציגי ציבור נבחרים היא שמדינת ישראל היא מדינה מפולגת. ציבור הבוחרים עלול למצא זירת מאבק חליפי אלימה ברחובות במקום בכנסת".
גם חה"כ יואב בן צור אמר כי  "לכל מי שפועל כנגד קיומה של מדינת ישראל אין מקום בבית הזה ובשירות הציבורי. אפשר שיהיו דעות שונות , אפשר שיהיו ימין ושמאל, אי אפשר שיהיו כאן משתפי פעולה עם טרוריסטים עוכרי ישראל. חברי כנסת מסוגו של גטאס הם מכשול לדו קיום במדינת ישראל ואינם מייצגים גם את רוב ציבור ערביי ישראל לכן נתמוך בהדחתו".
לבסוף הוחלט משום שנושא הסדר הטיעון נמצא בדיונים מול הפרקליטות שע"פ ה סכם מתפטר גטאס מן הכנסת ויכנס למאסר בפועל הדיון יידחה עד ליום ב הקרוב לשעה 11:00 המשנה ליועמ"ש אמר כי אם עד יום חמישי לא יחתם הסדר הטיעון יוגש נגד גטאס כתב אישום כבר ביום ראשון בשבוע הבא
השארת תגובה