מתקדם בקו ישר? • שלי דוד מציגה: סודות הכתב

סודות הכתב
סודות הכתב

אחד הדברים שמלמדים את הגרפולוג – באיזה אופן מתקדם או לא מתקדם הכותב, דבר זה ניתן ללמוד ממהלך השורה.

מאז שלמדנו בבית הספר התרגלנו לכתוב על שורות ישרות, כך שלמעשה באופן טבעי השורה שמרה עלינו שלא לסטות מהכיוון הישר ולשמור על בסיס שורה ישר יחסית. באבחון הגרפולוגי מתבקש הנבחן לכתוב על דף חלק. לרובנו זה מפגש חדשני ורב הכותבים מופתעים בעצמם לגלות איך נראה הדף שלהם בסוף הכתיבה.

אם יבקשו מאיתנו ללכת בקו ישר על מדרכה צרה, סביר להניח שיהיו שינויים משמעותיים בביצוע המטלה כאשר אנחנו ערניים, עצבניים, עייפים או תחת השפעת אלכוהול. מהלך השורה הוא הבסיס, הקרקע הניצבת מתחת לשורה הנכתבת, וגם הוא מושפע ביותר ממהלכי הרוח שלנו.

יחד עם זאת מסמל כיוון השורה את יכולה העמידות שלי להתמיד בכתיבה הישרה. אין כותב שבאופן מודע ינסה דווקא לכתוב שורות שעולות למעלה או יורדות למטה, ישנו איזשהו צו פנימי שאומר לנו לכתוב ישר.

אז מה בכל זאת בוקע מעומק הנפש וגורם לשורה שלנו לקבל צורה שונה?! באופן כללי ישנן שורות עולות, יורדות, ישרות או נפתלות. כאשר המניעים הפסיכולוגיים לאותו כיוון משתנים בין האנשים השונים. לדוגמא: שורות עולות יכולות לבטא שאיפה להתעלות או התקדמות ומצד שני לעופף ולהיות מנותק מהמציאות.

ניתן לראות בשני הכתבים הנ"ל שכיוון השורה יורד כלפי מטה. אולם כל אחד מהם מופעל ממקום שונה לחלוטין.

הגרפולוג לוקח בחשבון מספר תנאים שמתקיימים בעת ובעונה אחת, בכתב הראשון רואים את האותיות הקטנות והלא קריאות, תנועת הכתיבה האיטית, הרבה מחיקות ותיקונים, האדם מאבד כל תקווה בחייו, לא מוצא בתוכו את המקום לשאוף למעלה, מרוכז ברחמים עצמיים ומחשבות פסימיות הוא צולל למטה אל תהומות הייאוש.

ואילו בכתב השני, האותיות גדולות יותר, כתיבת התנועה מהירה, כתב ברור וקריא האדם מופעל מתחושה בריאה של שמחת חיים וחדות יצירה, הוא רוצה לרדת למטה אל העולם על מנת ליזום, לפעול שינוי ולגלות את כישרונותיו, כל שורה חדשה הוא מתחיל להתרחק מעט מהשוליים הימניים של הכתב כלומר תוך כדי פעילות הוא נשאב אל העשייה ומתמזג אתה באופן הרמוני.

שני כותבים יצרו שורות יורדות – האחד אל האבדון והשני אל העשייה.

בפעם הבאה תשימו לב איך אתם הולכים..

השארת תגובה