מקלב לכחלון: אל תאשר את ייקור מחירי הנסיעה במוניות

ח"כ אורי מקלב. צילום: הכנסת
ח"כ אורי מקלב. צילום: הכנסת

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) פנה השבוע לשר האוצר משה כחלון בדרישה שלא לאשר את ייקור מחיר הנסיעה במוניות אשר אושר במשרד התחבורה בשיעור של ארבעה אחוזים. כזכור –לפני כחודשיים הוזלו תעריפי המוניות בשיעור ניכר זאת לאחר מאבק מתמשך אשר במהלכו החליטה וועדת המחירים הבינמשרדית על הורדת המחיר אך משרד התחבורה הוציא את צו הורדת המחירים באיחור רב, מה גם שצו זה היה לחודשים בודדים בלבד, – עיכוב אשר גרם נזק כלכלי עצום לציבור הנוסעים.

ח"כ מקלב מלין כי "בעוד שהליך הוזלת תעריפי הנסיעה נמשך כשנתיים – הליך ייקור המחירים ארך זמן קצר ביותר". כעת משרד התחבורה מבקש לאשר הצו המורה על עליית המחירים. חשוב לציין כי בעשר השנים האחרונות העלה משרד התחבורה את תעריפי הנסיעה במוניות בשיעור מצטבר של כשישים אחוזים. חבר הכנסת מקלב פנה לשר האוצר ודרש שלא לאשר את העלאת מחירי הנסיעה, חשוב לציין הוסיף ח"כ מקלב כי "המוניות הם קבוצת לחץ אשר משפיעה על קובעי המדיניות במשרד התחבורה, אסור שקבוצות לחץ כאלה ואחרות ישפיעו על החלטות המשרד שכלל הציבור הוא זה שישלם את המחיר בסופו של יום".

"הנוסעים אינם כלי שרת במערכת האינטרסים של המשרד הממונה כאשר ברצותם מפחיתים וברצותם מייקרים, ייקור מחירים זה פוגע בראש ובראשונה בציבור הנוסעים אשר עדיין אין להם תחליף כראוי כדוגמת תחבורה שיתופית וכדומה, עליית מחירים זו תגרום לציבור הנוסעים לחוסר אימון מוחלט במקבלי ההחלטות ותשפיע בסופו של הליך לא רק על ציבור הנוסעים אלא על המשק כולו, נראה כי לנגד עיניהם אינם עומדים ציבור הנוסעים. לאור האמור, מסכם ח"כ מקלב את מכתבו, – אבקשך לשקול בשנית את ייקור מחירי המוניות ולמצוא את הדרך להוזלת המחירים לתועלת הציבור ולרווחתו".

השארת תגובה