פרסום ראשון: הצעת החוק של אראל מרגלית שגרמה לפיצוץ בקואליציה

פרסום ראשון: הצעת החוק של אראל מרגלית שהביאה לסכסוך בקואליציה בין הליכוד לבית היהודי, סביב הועדת השרים לענייני חקיקה.

אראל מרגלית
אראל מרגלית

פרסום ראשון: הצעת החוק של אראל מרגלית שהביאה לסכסוך בקואליציה בין הליכוד לבית היהודי, סביב הועדת השרים לענייני חקיקה.

בכל שבוע מתקיים דיון מקדים לפני וועדת השרים בין יועץ השרה שקד גיל ברינגר ויו"ר הקואליציה דוד ביטן, בו הם מחליטים מה יעלה ומה לא יעלה לדיון בוועדה.

בסעיף 14 לסדר היום, נמצאת הצעת חוק של חה"כ אראל מרגלית 'הצעת חוק המועצה להשכלה גבוהה קביעת שכר לימוד במוסדות מוכרים שהמדינה אינה משתתפת בתקציביהם'.

נכון להיום מכללות, שהמדינה לא משתתפת בתקציבן, יכולות לגבות מהתלמידים שכר לימוד כרצונן, דבר שגורם ללימודים במכללות לעלות הון רב. כעת הצעת החוק מבקשת לקבוע תקרת מקסימום לשכר שיוכלו המכללות לגבות.

גיל ברינגר עדכן את ביטן כי שר החינוך בנט, מתנגד לחוק ולכן דרש שלא יעלה לדיון בוועדת השרים, כפי הנוהג שאם יש שר שמתנגד לאחד החוקים, הוא לא עולה לדיון עד להסכמות. אלא שביטן התעקש להעלות את החוק, הזוכה לתמיכה רחבה מכל סיעות הבית, ואף הציג את ניסיונו האישי, כשאחת מבנותיו לומדת במכללה ונדרשת לשלם שכר לימוד מופרז.

ביטן הודיע לברינגר, כי במידה והחוק לא יעלה ויאושר בוועדת השרים, הוא יעלה את החוק להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי, בין הצעות החוק הפרטיות, וידאג באופן אישי שהחוק יעבור.

הבוקר, כשהגיעו השרים לדיון בהצעת החוק המדוברת, שנמצאת כאמור בסעיף 14 לסדר היום, התפוצץ הדיון, כשהשר יריב לוין מבהיר שאינו מוכן להמשיך להצביע על שאר החוקים, אם לא מעלים את החוק הזה.

בסביבת השרה שקד תוקפים את ביטן ואומרים בשיחה עם 'כל הזמן' "אם כל חבר בקואליציה עושה מה שהיא רוצה, אזי אין טעם בשיחות התיאום, יש פה וועדת שרים. היא לא יכול להיות עלה שמכסה על רצונות דוד ביטן". פנינו ללשכת יו"ר הקואליציה לקבל את תגובתם, אך היא טרם נתקבלה, לכשתתקבל נפרסמה.

תגובה אחת
  1. חוק חשוב ביותר

השארת תגובה