"אין כבר שוק לדיסקים": רשת 'גרינטק' סוגרת חנות נוספת

החנות השנייה של הרשת סוגרת את המחלקה למכירת דיסקים. בעלי הרשת: "עוברים למכירת קבצי מוזיקה דיגיטלים". דוד פדידה: "אין כבר שוק לדיסקים"

חנות גרינטק שהפכה לחנות לממכר ציוד מחשבים (צילום: גוגל)
חנות גרינטק שהפכה לחנות לממכר ציוד מחשבים (צילום: גוגל)

תם עידן הדיסק: כבר לפני כעשור חוו עשרות חנויות למכירת דיסקים בארץ ובעולם את המשבר הדיגיטלי, כשחובבי המוסיקה עברו לצרוך את השירים האהובים עליהם דרך הרשת ובשלל אמצעים לרכישת מוסיקה מקוונת. המשבר גרר אחריו את השוק למכירת דיסקים ועשרות חנויות ורשתות קרסו בזו אחר זו או שינו את יעדם העסקי בזמן כדי להינצל מהמשבר.

נראה היה שהמשבר פוסח במידה כזו או אחרת על המגזר החרדי, אלא שבשנתיים האחרונות נראה כי הרשת ותוצאותיה לא פסחו על המגזר, והרשתות לממכר מוזיקה החלו לצמצם חנויות ולעבור לממכר מוצרים נוספים. ביטוי נוסף לתופעה הזו הגיע השבוע, כשרשת 'גרינטק' הודיעה כי היא סוגרת את אחת מחנויותיה ברחוב רבי עקיבא, ואילו בחנות השנייה, הסמוכה לבית הכנסת איצקוביץ', היא סוגרת את המחלקה למכירת דיסקים. הודעת הרשת לא הפתיעה רבים, שכן כבר אשתקד נסגרה חנות הדגל שלה בכיכר השבת.

בראיון ל'ביזנס' מסביר יהודה ויספיש מבעלי הרשת כי החנויות לא נסגרו, אלא עוברות תהליך מיתוג מחדש, לקראת מכירת קבצי מוזיקה דיגיטליים. "זה חלק ממהלך שכבר התחלנו אותו בחנויות במודיעין עילית ובאשדוד, כשהתחלנו להיכנס לתחום המחשבים והאלקטרוניקה". ויספיש חושף, כי "בהתחלה חשבנו לקרוא לחנויות ג'י מיוזיק, אלא שעם העמקת נושא האלקטרוניקה ברשת החלטנו ללכת על ג'י דיגיטל".

"לא עזבנו את תחום המוזיקה", הוא מדגיש. "בחנויות החדשות ובקיימות נמכור מוזיקה בקבצים דיגיטליים, וכבר בשבועות הקרובים נתחיל במהלך, אבל להחזיק חנות שלמה רק בשביל למכור דיסקים, זה כבר לא דבר רווחי".

לדבריו, "המשבר החל כבר לפני כעשור, אז החלה תופעת הצריבות להיכנס למגזר החרדי, אבל בתקופה האחרונה המשבר החמיר, כשמרבית צרכני המוסיקה החסידית עברו לצרוך אותה באמצעים דיגיטליים, דיסק און-קי או אינטרנט, אבל לא באמצעות דיסקים".

בשיחה עם דוד פדידה, מנכ"ל חברתFDD Productions , שאחראית על לא מעט דיסקים חסידיים שהפכו ללהיטים, הוא מאשר כי המשבר בשוק הדיסקים אכן הגיע גם למוזיקה החסידית. "היום בעידן הדיגיטלי הכול קורה ברשת, שירים מתפרסמים שם, ואנשים מאזינים למוזיקה דרך ערוצי סטרימינג שונים", הוא אומר ל'ביזנס'.

"כמובן שבציבור החרדי יש עדיין כאלה שלא שומעים מוזיקה דרך הרשת ולכן אנחנו מוציאים עדיין דיסקים קשיחים, אבל באופן כללי התופעה הזו הולכת ונעלמת". לדבריו, "אין באמת שוק אמיתי שצורך מוזיקה בצורה כזו, זה רק שאריות לדור שהיה והולך ונעלם ונראה שבעתיד נפסיק להוציא דיסקים בצורה כזו".

השארת תגובה