חייב למנות שופט בג"ץ חרדי! // עו"ד יצחק שיינפלד

שופט עליון חרדי אחד, ״חשוב״ יותר מח״כ חרדי, ולעיתים יותר מ120 ח"כים. חייבים לשנס מותנים ולצאת בקמפיין מקיף ומהדהד, ״שיחייב״ מינוי שופט חרדי לבג״ץ. בנפשנו וביכולתנו הדבר.

בגץ צילום בעריש פילמר
בגץ צילום בעריש פילמר

מיליוני ש״ח ומיטב המוחות והכישרונות מושקעים בקמפיין הבחירות של המפלגות הדתיות והחרדיות. נאבקים על כל קול! וכך גם הסיסמה השולטת – ״כל קול קובע״. טובי הקופירייטרים ומובילי דעת הקהל נשכרים, העיתונות והמדיה מגויסים.

״עת לעשות לה׳ הפרו תורתך״ – זו המצווה וההוראה. בני הישיבות ואברכי הכוללים מתנתקים מספסל לימודם בכדי לקושש קולות. ״גופי תורה וחינוך ילדינו תלויים בקולך״, בבתי הכנסת ובבתי המדרשות נישאים נאומים והכרזות נלהבות.

גדולי ישראל וזקני הדור מוטרחים ומופיעים ברחובה של עיר, על במה נישאת, למען ״ישמעו״ את ״חובת״ וצורך השעה והזמן. בבחינת ״והעם רואים את הקולות״! ההתלהבות שוברת שיאים מחדש. הכול, למען ״ביצור חומת היהדות השורשית״, בדרך ישראל סבא. הרצון והתקווה, חיזוק והגדלת הנציגות החרדית בבית המחוקקים! ״כנסת-ישראל״. מטרה ראויה וחשובה מאין כמוה.

בפועל, הרשות-השופטת במדינת ישראל, קרי, בית המשפט העליון בשבתו כבג״ץ, אימץ לעצמו את סמכויות הרשות המחוקקת, וזאת על ידי ביטול חוקים כמעשה שבשגרה דבר יום ביומו. הוא הפך להיות הרשות המבצעת – על ידי ביטול והתערבות בהחלטות ממשלה.

בפועל והלכה למעשה, כיום הבג״ץ הינו הרשות השולטת, מבצעת ומנחה במדינת ישראל. על פי משנתו של כבוד הנשיא לשעבר אהרון-ברק שקבע את הכלל הידוע של ״הכול בגיץ, הכול שפיט״. תורה ושיטה משפטית, הנתונה במחלוקת עזה בין ענקי המשפט והוגי דעות בעולם כולו. טובי המוחות מנתחים, שוקלים ומכריעים, על פי האג׳נדה האישית והשקפת עולמו הפרטית.

כל אחד ואחד מהחולקים והמתווכחים, בטוח ומשוכנע בצדקת שיפוטו והכרעתו. אך בסופו של דבר, ההכרעה הינה על פי דמות תבניתו, בית גידולו, אופי חינוכו, מורי דרכו והשקפתם של מוריו מעצבי השקפתו של השופט.

אעיז להוסיף ולומר, שבאם קנה את משנת חינוכו המשפטי, באוניברסיטה בגבעת רם שבירושלים, דעתו ידועה ומוכרת! ואידך זיל גמור…

***

זוהי ה״מלחמה האמיתית״. דמותה והרכבה של ״ממשלת ישראל״ והרשות המבצעת האמיתית,  ביושבם כבג״ץ. בקמפיין הבחירות הזה נרדמנו, נעלמנו ונאלמנו אומר! היכן ראשי הקהל ונציגיו? נעלמו ונאלמו!

יש שופט ערבי, שופט דתי, שופטות, שופט מזרחי! אין ואין דרישה ותביעה לשופט עם אוריינטציה חרדית. כגון השופט מנחם-אלון המנוח. השופט הערבי, והשופטים ״הדתיים-ימנים״ לכאורה, פעם אחר פעם שונים ובולטים בדעת מיעוט, בפסקי דין מהותיים ועקרוניים, בנושאים רגישים כגון הפקעות וענייני דת ומדינה, על פי השקפתם האישית.

לדוגמא: השופט הערבי סלים ג׳ובראן מצטרף לדעת הנשיאה, בפסק דין ״מתווה עמונה החדש״, נגד דעתו של סגן הנשיא חובש הכיפה רובינשטיין, ומכריע את הכף לפסילה! לא אטעה באם אומר, שלו כבוד השופטים רובינשטיין ו-או ניל הנדל ו-או נועם סולברג היו השופט השלישי שבחבורה, יתכן וההחלטה הייתה אחרת.

במאות תיקים בנושאי פינוי והחזקת קרקעות ביהודה ושומרון רבתי, כבוד השופט נועם סולברג, תושב אפרת, לא מצוות להרכב… זה לא במקרה והשיבוץ לא מקרי, כפי שנטען!

השופטים הדתיים שהינם בעלי אוריינטציה שיפוטית שונה, כפי שמוכח וחוזר ומוכח מהחלטותיהם, לא מצוותים בהרכב של שלושה שופטים בדיונים בעלי משמעות, ״לדעותיהם״ והשקפת עולמם. אי אפשר להאשים בזה את גולם המחשב, שאמור לכאורה למנות את ההרכב, לכאורה! ניכרת ״טביעת אצבע״ ברורה של מי שמעוניין לקבוע את התוצאה מראש.

באפריל הקרוב ימונו 4 שופטים חדשים, שיטביעו את חותמם על צורת, אפיון והכרעות בית המשפט העליון לשנים הבאות. ״לנו או לצרנו״. זוהי מלחמה על הבית והחיים היהודים. על ההתיישבות ביהודה, שומרון וגב ההר, על האפשרות לחיות חיים יהודיים בארץ ישראל, על אופי השבת והכשרות, החמץ והפרהסיה הציבורית, על החופש והזכות להיות שותף ומתוקצב בזכות, אפשרות לחינוך תורני בהגדרה  והכרת תודעה ותרבות יהודית. על הכול בעצם. החובה להיחשף לקול זמרות נשים בדווקא, או סגירת כביש סמוך לבית כנסת ואזור חרדי בשבת קודש. הכול בכל מכל כל.

שופט עליון חרדי אחד, ״חשוב״ יותר מח״כ חרדי, ולעיתים יותר מ120 ח"כים. חייבים לשנס מותנים ולצאת בקמפיין מקיף ומהדהד, ״שיחייב״ מינוי שופט חרדי לבג״ץ. בנפשנו וביכולתנו הדבר.

אין ספק, זה גם ״יחייב״! בצוק העיתים והזמן, ברירת המחדל חייבת להיות,  ״לבחור״ את הפחות גרוע. כיום ועכשיו, זה הצורך האולטימטיבי.

3 תגובות
  1. שיהא עוד שופט "ערבי" כי המזרחיים גם הם יוצאי מדינות ערבאזי שיהא עוד ערבי אמיתי הרי הם 20% מגיע להם 3 שופטים.!!!!

  2. בס"ד
    צודק.
    בכדי להוריד את בג"ץ מהשלטון יותר פשוט שהחכ"ים החרדים יביאו חוק יסוד לכנסת שאומר : חוק שנחקק ע"י הכנסת רק הכנסת רשאית לשנות ואו לבטלו ולא שום רשות אחרת. וחוק זה גובר על כל חוקי הכנסת לרבות חוקי יסוד אחרים"
    כדי שגם תנועת כולנו של כחלון תצביע עבורו צריך להוסיף שבית המשפט העליון רק בהרכב של לפחות 13 שופטים יוכל לבטל את החוק ברוב של 90% מהרכב שישבו.

  3. בעניינים בטחוניים מדיניים שופטים דתיים בהחלט מועילים. בעניינים חברתיים, כמו בעניין חייבי ההוצל״פ- בנקים, שופטים גתיים מתגלים כרשעים מוחלטים.

השארת תגובה