לפיד נגד בנט: "מה רוצים שנתניהו יריב עם טראמפ? יש גבול לחוסר האחריות"

יו"ר יש עתיד התייחס לפגישת נתניהו וטראמפ, ודווקא העניק גיבוי לראש הממשלה כי הנושא המרכזי הוא הבעיה האיראנית

לפיד
לפיד

 

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת הסיעה לנסיעת ראש הממשלה נתניהו לפגישה עם נשיא ארה"ב טראמפ ואמר: "אני מאחל לו בהצלחה. היחסים עם ארה"ב הם אחד מעמודי התווך של הביטחון הלאומי, וחשוב לייצר מהיום הראשון יחסי עבודה טובים עם הממשל החדש".

לפיד תקף את בנט ושרי הימין: "בימים האחרונים היו ניסיונות ללחוץ על ראש הממשלה, בעיקר מהבית היהודי אבל גם בליכוד, לנסות להשיג מהנשיא החדש הצהרות תמיכה בהרחבת ההתנחלויות, או שראש הממשלה יודיע לו שהוא נסוג מנאום בר אילן. אני רוצה להזכיר, אנחנו מדברים על נשיא אמריקאי שמכהן פחות מחודש. שמזכיר המדינה שלו, רקס טילרסון, אושר בסנאט לפני פחות משבועיים. השגריר לישראל עוד לא אושר. מה רוצים השרים והח"כים? שראש הממשלה ייכנס לבית הלבן ויתחיל לריב עם הנשיא החדש? יש גבול לחוסר האחריות הלאומי. אי אפשר שבטחון ישראל ויחסי החוץ שלה יושלכו הצידה בגלל פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם.

לפיד ציין כי במהלך הפגישה יש להתמקד בנושא האיראני ובנושא ההתקפה והחרמות על ישראל ואמר: " בביקור הזה ראש הממשלה צריך להתמקד בשלושה נושאים: הנושא הראשון הוא יצירת חזית משותפת מול איראן, שלה יהיו שותפות מדינות נוספות במזרח התיכון, ושיעסוק גם בנושא הפיקוח על הסכם הגרעין וגם בחסימת ציר הטרור האיראני; הנושא השני הוא עצירת המתקפה על ישראל במוסדות הבינלאומיים השונים, בעיקר באו"ם, אבל גם בחלק ממוסדות האיחוד האירופי; והנושא השלישי, הייתי ממליץ לראש הממשלה לנסות לחלץ הבטחה מהנשיא שישראל תוחרג מכל ניסיון לכפות על חברות אמריקאיות להחזיר את המפעלים שלהן מחו"ל. אנחנו רוצים שיהיו בישראל עוד מפעלים כמו אינטל, ועוד מרכזי פיתוח כמו של סיסקו, ולא שמפעלים יתחילו לסגור את הסניפים בישראל.

עוד אמר כי "הנושא הפלשתיני הוא כמובן מרכז הדיון בביטחון הישראלי, אבל עוד יהיה לזה זמן. ראינו שוב ושוב, האמריקאים לא אוהבים שמנסים לדחוק אותם לפינה, בדיוק כמו שאנחנו לא אוהבים שמנסים לדחוק אותנו לפינה.

לסיום אמר לפיד: "זה כמעט מגוחך שאני צריך להגיד את זה מהאופוזיציה, אבל אני קורא לחברי הממשלה והקואליציה לתת לראש הממשלה רוח גבית בביקור הזה, לא לצפות ליותר מדי, לזכור שניהול מדינה הוא עסק ארוך וסבלני ובעיקר מחייב את כולנו לנהוג באחריות."

השארת תגובה