נתניהו: "ניווטתי את היחסים עם ארה"ב בצורה מושכלת"

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "הגיע הזמן שתהיה הדדיות ביחסים של האו"ם עם ישראל ואי אפשר לתת כל הזמן מתנות חינם לצד הפלסטיני. הגיע הזמן שיתנו גם מעמד ומינויים לצד הישראלי"

בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון - לע"מ
בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפגישתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, וביקר במרומז את הקריאות של בנט ואחרים בנוגע לפגישה.

"מחר אצא לוושינגטון להיפגש עם הנשיא דונלד טראמפ. אנחנו מכירים שנים רבות, אבל זוהי הפגישה הראשונה שלו כנשיא ארה"ב ושלי כראש ממשלת ישראל, וזו פגישה חשובה מאוד גם לביטחון ישראל, גם למעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל שהולך ומתחזק, וגם לאינטרסים הלאומיים הכוללים שלנו", פתח נתניהו.

"לקראת הפגישה אני מקיים בימים האחרונים דיונים רבים עם ראשי מערכת הביטחון, המל"ל, משרד החוץ וכמובן התייעצויות נוספות. אני שומע ומבין שיש התרגשות גדולה לקראת המפגש הזה, עם כל מיני מוטיבציות מאחוריה, אבל המוטיבציה שלי היא אחת בלבד: השיקול העליון שלי הוא לדאוג קודם כל לביטחון מדינת ישראל, לחזק את הברית האיתנה עם ארה"ב, לחזק אינטרסים לאומיים אחרים שלנו שקשורים בטבורם בעוצמת הקשר עם ארה"ב. זה מחייב מדיניות אחראית, זה מחייב מדיניות של שיקול דעת – וכך אני מתכוון לנהוג. אני ניווטתי את היחסים בין ישראל לארה"ב באופן מושכל, ואמשיך לעשות זאת גם עכשיו.

נתניהו התייחס גם למצב הביטחוני ולכהונת הרמטכ"ל: "אנחנו נביא לממשלה הצעה להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט בשנה נוספת. הרמטכ"ל נהנה מהערכה גדולה ממני ואני בטוח שגם מכם, ואני חושב שהדבר הזה משתקף ביחסם של אזרחי ישראל. חשוב כמובן, אותה המשכיות של בניית הכוח של צה"ל וההיערכות שלנו לקראת אתגרים שונים.

"ביחס לאתגרים הללו אני רוצה להדגיש שוב: מול האירועים האחרונים שהיו לנו גם בירי על אילת וגם בגזרות אחרות, יש לנו מדיניות ברורה מאוד. אנחנו מגיבים בתקיפות ובעוצמה על כל התקפה. איננו מוכנים לקבל זליגה פאסיבית ואנחנו מבהירים לכל מי שיתקוף אותנו שהוא ישלם מחיר יקר מאוד. פנינו אינן להסלמה, אבל איננו חוששים כלל וכלל להגיב בעוצמה מול כל מי שתוקף אותנו.

ראש הממשלה התייחס במרומז לדיווחים על הצעת מזכ"ל האו"ם למנות את ח"כ ציפי לבני לתת מזכ"ל ואמר: "דבר אחרון, לפני ימים אחדים העלו בפניי את האפשרות למינויו של סלאם פיאד לתפקיד באו"ם. אמרתי שהגיע הזמן שתהיה הדדיות ביחסים של האו"ם עם ישראל ואי אפשר לתת כל הזמן מתנות חינם לצד הפלסטיני. הגיע הזמן שיתנו גם מעמד ומינויים לצד הישראלי. במידה שיהיה מינוי מתאים, אנחנו נשקול זאת".

השארת תגובה