מזעזע: קברי יהודים שנרצחו בשואה נבזזים באוקראינה – בשביל שיני זהב

70 שנה לאחר שנרצחו בשואה, ממשיכים יהודי אוקראינה לסבול והפעם בגלל שודדים חסרי לב ומצפון שבוזזים את קבריהם. נשיא הפורום האירופאי של יהודים דוברי רוסית: "קורא לקהילות היהודיות לקחת חלק פעיל בהגנה על הקברים"

בית קברות-אילוסטרציה
בית קברות-אילוסטרציה

דיווח מזעזע מגיע בימים אלה מאוקראינה. לפי הדיווחים מהמדינה שודדים מחללים קברי יהודים מתקופת השואה בחיפושם אחרי שיני זהב ותכשיטים. הנכסים הנבזזים נמכרים בגלוי בשווקים העירוניים במדינה.

עיקר הדיווחים מגיעים מאזור מערב המדינה, שם לפי דיווח באתר nrg התגלו עשרות מקרים מן הסוג הזה בערים במחוז ז'יטומיר, אך מרבית השודדים לא נתפסו מעולם.

מיכאיל יהודנין, נשיא הפורום האירופאי של יהודים דוברי רוסית, אמר לכללי התקשורת כי "אנו עושים מאמצים לממן עבודות בטון ותחזוקה על מנת למנוע ביזה ולהציב אנדרטאות כדי שאנשים יבינו את משמעות המקום, אך לצערי אין לנו די כוחות".

יהודנין הוסיף, "שבעים שנים לאחר המוות הנורא, הם שוב הושפלו וקבריהם נשדדו. זה כל כך לא אנושי".

נשיא הפורום פנה יחד עם ד"ר דימטרי שיגליק, איש עסקים יליד אוקראינה המתגורר בארצות הברית, לקהילות היהודיות במדינה להצטרף אליהם במאבק:  "אנו קוראים ליהודים לקחת פעיל יותר בהגנה על הקברים. הפושעים חייבים להיענש בחומרה".

לא מדובר בתופעה שרווחת רק באוקראינה, רק לפני שנה נחשף כי קברי אחים במחנה ההשמדה סוביבור בפולין  נשדדו בחיפוש אחר אוצרות.

השארת תגובה