ברגע האחרון: קהילת חב"ד צורפה לקופת העיר

היום הגדול מגיע. הערב ייערך בנס ציונה דינר מרכזי לקופת 'טוב וחסד' של כלל הקהילות החרדיות ברחובות • מאחורי הקלעים: פגישת פיוס בבית רב קהילת חב"ד, והוראה נחרצת של מרן הגר"ח קנייבסקי • כל הפרטים

קופת העיר
קופת העיר

ההכנות לקראת מעמד הדינר לקופת הצדקה המקומית של רחובות נכנסות לישורת אחרונה. אחרי חודשים של עמל, מערכת הסברה משומנת, ישיבות סיעור מוחות ובניית קמפיין מנצח, הרגע הגדול של הקהילה המקומית הגיע. ביום חמישי, ייערך המעמד המרכזי של קופת 'טוב וחסד', קופת הצדקה המרכזית ברחובות, בו צפויים להשתתף תושבי העיר, רבניה, גדולי תורה, אורחים ונכבדים.

אמנם לקו הסיום הגיעו המארגנים במלוא העצמה ובמוכנות מקסימאלית, אך מאחורי הקלעים התחוללה דרמה של ממש, שאיימה להעיב על הקונצנזוס סביב קופת הקהילה. הכל החל לפני מספר שבועות, אז הופצו בבתי הכנסת ובריכוזי הקהילות החרדיות בעיר פרוספקט מרהיב בן עשרות עמודי כרומו, המתארים באופן מקיף את פעילות הקופה, את פריסתה, ואת היקף התמיכות שהיא מחלקת לנזקקים.

בחוברת סוקרה גם בהרחבה ישיבה משותפת של כל נציגי הקהילות שלוקחות חלק במיזם, אלא שאז התברר כי קהילה אחת נפקדה מהמפגש, ונציגיה לא לוקחים בו חלק. "קהילת חב"ד בעיר מונה מאות משפחות ומהווה מרכיב מרכזי בה", אומר ל'כל הזמן' גורם המעורה בנעשה. "אלא שמשום מה, הם לא נלקחו בחשבון ונציגיהם לא שותפו בהקמת מיזם הצדקה שמתיימר להיות כתובת מרכזית לכל תושבי העיר".

לקהילת חב"ד המקומית יש בטן מלאה על התנהלות הקופה לאורך השנים. "הייתה לנו לפני שנתיים משפחה שהאמא נפטרה, וביקשנו את עזרת הקופה", אומר ל'השבוע ברחובות' גורם בקהילת חב"ד, "עברנו הרבה תהליכים ואישורים, אבל כשזה הגיע לשלב הסופי וכשהבינו שזו משפחה מחב"ד, הם עצרו את הכל. קיבלנו סטירת לחי מצלצלת, היה בנו הרבה יותר מכעס. אנחנו קהילה של 800 משפחות, ולא הרגשנו שום שיתוף פעולה".

כחלק מהמהלך החדשני והקמפיין הנרחב להרחבת מעגל הצדקה, הוחלט, כך נראה, ליישר את ההדורים. מי שנכנס בסוד העניינים הוא נציג קרעטשניף בקופה, שנקרא לגשר בין הצדדים ולהביא לאחדות מלאה בין כלל הפלגים בעיר. בפגישה שנערכה בבית הרב מנחם מענדל גלוכובסקי הגיעו הצדדים להבנות והחליטו לפתוח דף חדש. במקביל, החליטו אנשי הקופה לשאול את פי גדול בישראל.

ל'השבוע ברחובות' נודע כי בשבוע שעבר, עלה רב הקופה הרב נחמיה פרידמן לביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי, ושטח בפניו את הסיטואציה שנוצרה ואת הלבטים שעלו בעקבותיה. הגר"ח הורה לרב פרידמן לצרף את קהילת חב"ד ללא שהות, ובכך תמה הסאגה. הנציג החב"די שיצורף לקופה הוא הרב אריה לוין, גבאי בית הכנסת ופעיל ציבור דומיננטי.

"בסך הכל אנחנו פועלים מתוך רצון כנה להרחיב את גבולות החסד והצדקה", מבקש אחד מרבני הארגון להכניס דברים לפרופורציות. "צריך גם להבין שעד עכשיו לא הייתה מערכת מסודרת ותיאום בין כל הקהילות. בדיוק בשביל זה קידמנו את המהלך הנוכחי, באנו בדברים עם כל הקהילות, גיבשנו נציגים, ויצאנו לדרך חדשה".

יצוין כי בדינר המרכזי שייערך בחמישי הקרוב באולמי ויטראז' בנס ציונה, צפוי לעבור בשעה 22:00 שידור ישיר מביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי שיברך את הנוכחים.

השארת תגובה