"למה באום אל-חיראן לא התחשבו בילדים ובנשים ובעמונה כן?"

ברשימה הערבית המשותפת תוקפים הבוקר את הרגישות של הרשויות בפינוי הישוב עמונה, לנוכח הפינוי האלים בישוב אום אל-חיראן שבנגב, שהסתיים באירוע דריסה ובמספר פצועים. הסיבה לכך אומרים ברשימה המשותפת: "כאן מדובר בערבים"

עמונה (צילום: רויטל הלברשטט)
עמונה (צילום: רויטל הלברשטט)

לנוכח הפינוי הצפוי של הישוב עמונה הבוקר (רביעי) תוקף חבר הכנסת טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) את חוסר הרגישות שבפינוי הישוב אום אל-חיראן, שם נכנסו הכוחות באישון לילה.

"למרות שאין מקום להשוואה בין שתי הסיטואציות ,עמונה שטח כבוש, ונבנתה על אדמות פלסטיניות פרטיות ואת הפינוי יעשו בביישנות, ובעדינות", פתח חבר הכנסת את מתקפתו. "באום א-לחיראן ההריסות והפינוי נעשה כמעשה גבורה של המשטרה והממשלה. באום אל-חיראן לא מתחשבים בילדים, ובנשים, ונעשו ההריסות באישון לילה". לדבריו, הסיבה לכך, "כי כאן מדובר בערבים".

אבו עראר הוסיף ותקף, "בעמונה הפינוי יעשה באור יום ובמשא ומתן, למרות האלימות נגד אנשי הביטחון".

"בעמונה מסכנים, כך מתארת אותם העיתונות הישראלית, ובאום אלחיראן "טרוריסטים" ומעשה גבורה של הממשלה. אמרנו שהממשלה הזו והעיתונות מלאה בגזענים, וזאת הדוגמה שמאמתת את דברינו, ובשידור חי מול עיני כל העולם. היום בעמונה מפנים ומחר מיישבים, ובאום אל-חיראן הרסו והרגו, וצהלו, ולא טיפלו באנשים".

כזכור, כוחות הפינוי נכנסו בשעות הלילה המאוחרות לישוב אום אל-חיראן, נגדו פסק בג"ץ כי הוא צריך להתפנות. הפינוי הסתיים באירוע דריסה, כשלטענת המשטרה מדובר בפיגוע ואילו התושבים טוענים שמדובר באשמת המשטרה שירתה על הנהג והביאה לכך שהוא איבד שליטה על רכבו. כמו כן, לאורך הפינוי כולו נרשמו מקרי אלימות ומספר תושבים ושוטרים נפגעו.

השארת תגובה