הפלסטינים מדווחים: טראמפ העביר מסרים – השגרירות לא תעבור לי-ם

"מה שרואים מכאן לא רואים משם" הגרסה האמריקנית: לאחר שהצהיר שוב ושוב כי ממשלו יעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, נראה שדונלד טראמפ חוזר בו מהבטחתו

דונאלד טראמפ
דונאלד טראמפ

לאחר שהבטיח כי ממשלו יכיר בירושלים כבירת ישראל וכי סוף סוף יעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, נראה כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חוזר.

הבוקר (רביעי) דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי הפלסטינים קיבלו מסרים מרגיעים ממשל טראמפ כי השגרירות לא תועבר לירושלים.

דיווח דומה פורסם ב'הארץ', שם נמסר כי יועצו של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס וחבר הוועד הפועל של אש"ף, ד"ר אחמד מג'דלאני, אמר כי "קיבלנו מסרים מרגיעים מהממשל החדש שהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים לא עומדת בראש סדר היום של הנשיא טראמפ, וכי הממשל יתמקד בחידוש התהליך המדיני". לפי הערכות מזרחניים המסרים הועברו דרך סעודיה או דרך א-סיסי, עמו שוחח הנשיא החדש שלשום.

כזכור, רק ביום ראשון מסרו בכירים בבית הלבן כי אין כוונה לפרסם בזמן הקרוב הודעה על העברת השגרירות, זאת לאחר שמוקדם יותר אמר דובר הבית הלבן שון ספייסר כי "אנחנו רק בשלבים ההתחלתיים מאוד של אפילו דיון בנושא הזה".

דבריו של ספייסר הפתיעו רבים בישראל, בשל כך שביום חמישי, שעות ספורות טרם ההשבעה הצהיר כי הודעה בעניין צפויה בקרוב, והמליץ לכתבים להתכונן. טראמפ עצמו נשאל בנושא בתחילת השבוע, אך התעלם מהשאלה.

השארת תגובה